Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bakluke åpner seg under kjøring

Startet av Trond.m, fredag 19. februar 2021, klokken 07:51

« forrige - neste »

Trond.m


turfsurf

Skjønner ikke hvorfor flere ikke tar i bruk mobilen som nøkkel. Eller i det minste ha nøkler som har innsenkede brytere...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ansjosfilet

#17
Den knappen burde hatt et vippedeksel slik man har for å aktivisere kampsystemet i jagerfly.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

janbanan

Sitat fra: Trond.m på søndag 21. februar 2021, klokken 08:17
Mener at de hadde satt den til 0,4 sekunder. Da kan den fortsatt benyttes ved å trykke raskt, men åpner seg ikke i lommen. Snakket med servicetekniker hos Audi, og de hadde ikke den muligheten i sitt system, men han så ikke bort fra at det er mulig å gjøre selv hvis man har utstyr til det.
Jeg endret tidsvinduet for dobbelttrykk, fra 1,4s til 0,4s. Det gjøres med egnet diagnoseverktøy, feks OBDEleven
At Møller ikke kjenner til dette er ikke så overraskende for meg. Virker som at merkeforhandlere kun forholder seg til info gitt av leverandør (ikke spesifikt til Audi dette).
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Trond.m

@janvanen. Hva er erfaringen etter at du endret det ?
Du får vel fortsatt åpnet bakdøren greit med nøkkelen.

1,4 sekunder er jo alt for langt intervall. De som trenger så lang tid på å trykke 2 ganger burde jo levere inn førerkortet 😏

daktari

Det er flere som har fortalt at forhandler har justert følsomhet for åpning av bakluka. Noen vil åpenbart ikke.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

janbanan

Sitat fra: Trond.m på søndag 21. februar 2021, klokken 13:41
@janvanen. Hva er erfaringen etter at du endret det ?
Du får vel fortsatt åpnet bakdøren greit med nøkkelen.
Ja, ikke noen problem å åpne når jeg vil med nøkkelen. (Og med foten 🤣)
Jeg har bare hatt uhell en gang, i løpet av 12 måneder, før jeg endret. Ingen problemer etterpå.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

elektro

Sitat fra: turfsurf på søndag 21. februar 2021, klokken 10:14
Skjønner ikke hvorfor flere ikke tar i bruk mobilen som nøkkel. Eller i det minste ha nøkler som har innsenkede brytere...

Det er vel bare støttet for Android telefoner på e-tron?

Vil si det er enklere å bruke en nøkkel fob enn å fomle med telefon hvis du ønsker å fjernåpne dører, vinduer eller bakluke. Dessuten er den mer praktisk å ha med på joggetur, og batteriet varer i årevis. Men for keyless entry eller som backup nøkkel, er telefon smart.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

geear

På joggetur trenger jeg telefonen, nøkkelen setter jeg derimot pris på å slippe å løpe rundt med... uansett burde det være valgfritt med key fob eller mobil. Og en del key fober koster snart like mye som en iPhone, så om du kunne få bilen 10-15k ned i pris og bruke telefonen som du uansett har, så vil heg anta en del hadde valgt telefonen.

tid

#24
Hadde samme problem. Kjøpte hylster på ebay og skar ut knappen i midten. Har funket bra siden😊
e-tron 50AS bestilt november 19 - levert uke 16 2020

Trond.m

👍 Har du varenummer eller en link til den du kjøpte på ebay ?


Trond.m


tid

#28
Sitat fra: Trond.m på lørdag 27. februar 2021, klokken 20:19
Takk @tid 👍
Bare hyggelig! La oss håpe og be for at våre bakluker skal holde seg  inntakte heretter😀
e-tron 50AS bestilt november 19 - levert uke 16 2020

Trond.m

Fordelen med at den åpner seg i fart er at den normalt ikke slår inn i noe. Da må bilen bak kjøre alt for nære 😉

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA