Da er vi i gang med en gammel drøm om montering av Think a266 teknikk i en Buddy M9.
Motor og gir er forbausende like fysisk, men selvfølgelig i en helt annen klasse teknisk. Mest imponerende var denne motoren i en Renault 5 sammen med 1/2 Leaf batteri. Mener å huske at effektuttaket var satt til 60 kW! Her blir selvfølgelig effekten begrenset til 15 kW over 1t, men det gir jo rom for frisk akselerasjon.
Kappet vekk ene staget under motoren for å ha bedre plass for plassering av Siemens motoren, men det ser ut som den kan sveises på igjen der den stod.
Batteri blir sannsynligvis 54 Leaf dobbeltceller av 2 generasjon koblet 3 i parallell for 130V nominell spenning og like under 30 kWt kapasitet.
Største utfordringen blir oppkobling mot øvrig elektrisk anlegg, og venter på skjema fra Buddy fabrikken.
Blir dette suksess snakker vi ganske så rå #bomfrie 4 hjuls 3 seter MC.
