Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er dere noen ganger inne på "Kvinneguiden"? Trollenes paradis

Startet av Sjalabais, torsdag 18. februar 2021, klokken 22:29

« forrige - neste »

Sjalabais

Jeg kjedet meg litt i sted og googlet et eller annet, som førte meg inn til famøse Kvinneguiden. Der viser det seg at de har et eget bilforum. Og i denne lille avkroken av Norge er det ivrige diskusjoner om hva som er bra og ikke bra med elbil. Denne pågående tråden er ganske interessant:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452150-forklar-meg-hvorfor-elbil-er-mer-%C3%B8konomisk-enn-fossilbil/

I den tråden, og mange andre tilsvarende diskusjoner, er det fortsatt så mye vissvass og svada om elbil, det er helt fascinerende - og uforståelig. Det villeste jeg har sett så langt er dette:



Tenk at folk får seg til å si noe sånt...noen må jo gidde å bruke av sin tid til å skrive dette. Møter dere fortsatt slike holdninger i hverdagen? Hvordan reagerer dere på det?
2012 Leaf Tekna

Moas

Henger man endel på kvinneguiden så leser man mye rart. Ikke anbefalt.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

1000kwh

Det er bare tema-spesifikke forum og grupper som har noe som helst for seg. Sånne generelle steder drar til seg alt mulig at internetts verste folk.

THE

Skjønner jo godt bekymringen i forumtråden. Jeg har kjørt elbil i seks år nå, og har ikke begynt å stemme MDG ennå, men har jo stemt på et annet parti med grønn farge i logoen... Ellers spiser jeg vegetarmat til middag ca. en gang i uka, og av og til er det jo veganske retter også. Fortsetter det slik risikerer jo forumbrukeren å få rett om meg, og om 50-60 år kan jeg jo risikere å være transformert til en vegansk MDG-stemmende elbilist (men mest sannsynlig er jeg vel død før det går så langt siden jeg er +-100 år da).
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

kodax

Det er vel mulig (eller sannsynlig etter min mening) at ikke bare THEs innlegg, men også innlegget på kvinneguiden er ment ironisk..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

THE

Ironi er vanskelig når man uttrykker seg skriftlig. Ansikt til ansikt med folk er det letter å bruke kroppspråk og ansiktsuttrykk til å hjelpe seg når man er ironisk. Det er også mye enklere å se om mottakeren forstår ironien, og dermed har man mulighet til oppklare en mulig misforståelse med en gang. Denne muligheten har man ikke i et internettforum der det er hipp som happ om leserne tolker et innlegg ironisk eller ikke. Jeg pleier derfor å være veldig forsiktig med å bruke ironi på nett, men kan bekrefte at jeg gjorde et forsøk nå.

Helt saklig kan jeg ikke forstå at det er et problem at noen kjører elbil, heller ikke at de velger å stemme MDG eller å være veganere. Selv prøver jeg å redusere forbruk, spise sundt og variert og gjerne kutte ned på mengden kjøttprodukter for å være litt mer miljø- og klimavennlig. Klima og miljø er også en viktig årsak til at jeg kjører elbil, selv om trollene i diverse nettfora hevder at samtlige elbilister gjør det utelukkende pga. økonomi.

For å være helt ærlig så driter jeg i hva enkelte personer klarer å lire av seg i diskusjoner på nett. Når jeg leser disse kommentarene er jeg bare glad for at det tross alt er ganske få av disse personene, og at de aller fleste er fornuftige og oppegående folk.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

kodax

Jeg vil påstå at dt er vanskelig å lese det innlegget på kvinneguiden som noe annet enn ironi.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

THE

@kodax, enig med deg der, men det er veldig mange som ikke forstår ironi uansett hvor opplagt det er. Det blir i alle fall mange heftige diskusjoner i diverse kommentarfelt pga. misforstått ironi. Noen liker jo også å kverulere litt av og til, og det bidrar også til mye rart i diverse kommentarfelt.   
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Sjalabais

Det er fint med sarkasme, men jeg er stygt redd for at noen av disse trollene mener det de sier...men kanskje ikke personen jeg siterte. :D

Jeg rives litt mellom å ignorere det der, og følelsen av at noen "må ta ansvar". Verden er jo blitt sånn at om man ikke anstrenger seg litt, kan man fort bli en pingpongball i et ekkokammer av idioti. Tidligere lot jeg f.eks. de dummeste ting på Facebook forbli uimotsagt, men det klarer jeg ikke nå for tiden.

Med det sagt, ble ingen ny bruker på Kvinneguiden for meg her...men det er noe artig å få innsyn i hvordan andre bruker tiden sin på nett. Jeg har selv vært litt treg med å forstå noen ting, og har fått glimrende hjelp på forumet her. Får håpe noen lærer noe fornuftig der oppe også.
2012 Leaf Tekna



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA