Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har fått bekreftet produksjon?

Startet av JohnMartin, torsdag 18. februar 2021, klokken 18:12

« forrige - neste »

J@x

2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

JohnMartin

Var å prøvekjørte Enyaq i går og da fikk jeg vite at bilen var sendt fra fabrikken.
Transporten gikk som normalt mellom fabrikk og Tyskland, men det gikk veldig tregt fra Tyskland til Norge..  :(

Lassiiboiii

- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

Kramzz

Sitat fra: JohnMartin på torsdag 08. april 2021, klokken 13:51
Var å prøvekjørte Enyaq i går og da fikk jeg vite at bilen var sendt fra fabrikken.
Transporten gikk som normalt mellom fabrikk og Tyskland, men det gikk veldig tregt fra Tyskland til Norge..  :(

Dere som har fått bekreftet, har dere hørt noe om at de har startet prod av bilen deres av selger på forhånd?
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

geckho

Sitat fra: Kramzz på fredag 09. april 2021, klokken 12:37
Sitat fra: JohnMartin på torsdag 08. april 2021, klokken 13:51
Var å prøvekjørte Enyaq i går og da fikk jeg vite at bilen var sendt fra fabrikken.
Transporten gikk som normalt mellom fabrikk og Tyskland, men det gikk veldig tregt fra Tyskland til Norge..  :(

Dere som har fått bekreftet, har dere hørt noe om at de har startet prod av bilen deres av selger på forhånd?

Nei jeg måtte selv kontakte selger for å sjekke status. Fikk da vite at vår iv80 skulle produseres denne uken, før den skulle vente et par uker på software oppgraderinger. Deretter ville den bli satt på båt som gikk 1 eller 2 ganger i uken og transport tiden skulle ta et par uker. De kunne ikke love eksakt leveringsuke enda.

Dette var fra Møller Trondheim, som jeg har hørt ikke har den beste kundeservicen i forhold til andre lokasjoner.

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Sitat fra: geckho på fredag 09. april 2021, klokken 13:23
Sitat fra: Kramzz på fredag 09. april 2021, klokken 12:37
Sitat fra: JohnMartin på torsdag 08. april 2021, klokken 13:51
Var å prøvekjørte Enyaq i går og da fikk jeg vite at bilen var sendt fra fabrikken.
Transporten gikk som normalt mellom fabrikk og Tyskland, men det gikk veldig tregt fra Tyskland til Norge..  :(

Dere som har fått bekreftet, har dere hørt noe om at de har startet prod av bilen deres av selger på forhånd?


Dette var fra Møller Trondheim, som jeg har hørt ikke har den beste kundeservicen i forhold til andre lokasjoner.

Kan bekrefte dette. Min selger hadde veldig lite kunnskap om produksjon/levering, og svarer knapt på telefon.
Bestilt: 2021 Enyaq iV80 Sportline

Joabor

#37
Sitat fra: Kramzz på fredag 09. april 2021, klokken 12:37
Sitat fra: JohnMartin på torsdag 08. april 2021, klokken 13:51
Var å prøvekjørte Enyaq i går og da fikk jeg vite at bilen var sendt fra fabrikken.
Transporten gikk som normalt mellom fabrikk og Tyskland, men det gikk veldig tregt fra Tyskland til Norge..  :(

Dere som har fått bekreftet, har dere hørt noe om at de har startet prod av bilen deres av selger på forhånd?

Hej, kära nordiska grannar. Jag har också fått bekräftat iV 80 Sportline v. 17 och är tydligen en av de första i Sverige:). By the way detta forum är helt klart det bästa när det gäller Enyaq.

Edit: citerade visst fel post...

Aqualung

Bestilte iV80 i oktober. Uten SSS og CF. Fikk beskjed av selger idag at min bil ennå ikke er bekreftet for produksjon. Blir litt grinete kjenner jeg om jeg kunne ventet på å bestille til sportline ble tilgjengelig og fått bil tidligere...

TrygveL

Sitat fra: Aqualung på mandag 12. april 2021, klokken 20:18
Bestilte iV80 i oktober. Uten SSS og CF. Fikk beskjed av selger idag at min bil ennå ikke er bekreftet for produksjon. Blir litt grinete kjenner jeg om jeg kunne ventet på å bestille til sportline ble tilgjengelig og fått bil tidligere...

Be om å endre bestilling, bør vel ikke være et problem hvis de ikke har bekreftet produksjon engang.

Lassiiboiii

Som trygveL skriver, er bare å ringe å bytte! Så kanskje den går rett i lås når du trykker igjennom :)
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

bilutenbroom

Sitat fra: Lø på fredag 09. april 2021, klokken 14:39
Kan bekrefte dette. Min selger hadde veldig lite kunnskap om produksjon/levering, og svarer knapt på telefon.

Ta det opp med den aktuelle forhandleren direkte, altså leder for forhandlerkontoret og ikke selgeren.

Jeg opplever det i utgangspunktet som unødvendig at det skal gå manuell informasjon gjennom selgerne. Forventningen min har vært at det i mye større grad er automatisert for å sikre god og lik informasjon. Opplever at det er litt tilfeldig rundt informasjon om prisreduksjoner (infotainment, felger), utsettelser med SSS og CF osv.

Ps. kommuniser med selger per mail, og oppsummer alltid per mail etter telefonsamtalene :-)

Seigmann

Hva går prisreduksjon på felger ut på? Det er nytt for meg.

80 Sportline. Uten CF og SSS. Bekreftet produksjonsstart uke 18. Bestilte 7. April.
Bestilt: 2021 Enyaq iV80 Sportline

Kamelkongen

Sitat fra: Lø på onsdag 14. april 2021, klokken 19:05
80 Sportline. Uten CF og SSS. Bekreftet produksjonsstart uke 18. Bestilte 7. April.

Bestille du nå i april og den produseres allerede i uke 18.  Når forventer du levering? På tlf i dag fikk jeg beskjed om at sportline først kunne leveres til høsten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA