Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Slutt på type 2 kontakter på super chargers fra mars i år

Startet av Heinz, torsdag 18. februar 2021, klokken 15:40

« forrige - neste »

Heinz

Hva skjer nå når alle superchargers skal slutte med type 2 kontakten, må vi da betale for ombygging av eldre biler med type 2 kontakt?

EBjørnen

Ser ut til at det er det som er planen, men dette skjer ikke over natten. 3500.- skal de ha for ombygging i bilen og adapter.
TMS 85D 2015.

Electric cars in Norway

Det burde vært gratis for alle Tesla eiere. He he, ber jeg om for mye?

MeTesla

Sitat fra: Heinz på torsdag 18. februar 2021, klokken 15:40
Hva skjer nå når alle superchargers skal slutte med type 2 kontakten, må vi da betale for ombygging av eldre biler med type 2 kontakt?

Kilde?

Mener du at alle "gamle" Teslaer ikke lenger kan bruke superchargers fra mars i år? Kan ikkke være sant...

Polestar

Jeg er også nysgjerrig på hvor denne informasjonen kommer fra. Uansett burde emnet blitt lagt i forumkategorien "Lading av Tesla".

Et forslag fra meg er å tilby gratis oppgradering for alle veteranbiler uten CCS, men hvor hurtiglading hos tredjepart er sperret. Alternativ bør vi som har betalt for oppgraderingen få beløpet refundert.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Heinz

Melding om at de gamle ladestasjonene skal bygges om, henger iallefall på superladerene i Aksdal, og det står iløpet av mars som dato

Polestar

Sitat fra: Heinz på torsdag 18. februar 2021, klokken 17:07
Melding om at de gamle ladestasjonene skal bygges om, henger iallefall på superladerene i Aksdal, og det står iløpet av mars som dato
Dette er jo gammelt nytt, og gjelder kun for Aksdal.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

MeTesla

Sitat fra: EBjørnen på torsdag 18. februar 2021, klokken 16:05
Ser ut til at det er det som er planen, men dette skjer ikke over natten. 3500.- skal de ha for ombygging i bilen og adapter.

Bytter de ut selve kontakten i bilen og legger inn adapter? Eller må man ha adapter ved siden av?
3500 er jo ikke avskrekkende men jeg synes det er en stor og underkommunisert endring. Kan jo ikke være meningen at man må reise rundt på superchargersiter for å finne informasjon om dette? Tenk om man lader sjeldent og legger ut på langtur i april? Det blir en kort tur...

Polestar

Må ha adapter ved siden av, men det er forholdsvis lite og håndterbart (i motsetning til Chademo-adapteret).
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev


sjokomelk

Sitat fra: Heinz på torsdag 18. februar 2021, klokken 17:07
Melding om at de gamle ladestasjonene skal bygges om, henger iallefall på superladerene i Aksdal, og det står iløpet av mars som dato
Den originale stasjonen fra 2014 skal fjernes helt på Aksdal. Leieavtalen med kommunen går ut nå i mars. Det er et nytt anlegg med 16 av 32 stolper operativt på andre siden av E134.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

o.b.lix

Senest denne uke ble Haukås i Bergen utvidet med to stasjoner med kun type2, så kun ccs er overdrevet.

Det som er faktum er at alle nye stasjoner skal være kun ccs og av v3-versjonen som gir full ladeeffekt til hver stolpe og ikke til stolpepar som med v2, og kan i tillegg kan v3 levere 250kw mot gamle v2-stolpe på 150kw.

Gamle Aksdal blir som sagt lagt ned i mars og der ble det bygget ny stasjon like ved som er V3.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA