Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feilmelding: Klar til å lade, kontroller strømkilden

Startet av Belia, tirsdag 16. februar 2021, klokken 18:31

« forrige - neste »

Belia

Etter siste oppdatering (2021.4.3) har jeg fått problemer med ladingen fra min Tesla-lader. Ladingen kutter vilkårlig, får feilmeldingen "Klar til å lade, kontroller strømkilden" i appen. Etter en tid så starter ladingen sakte før den etterhvert øker til innstilte 20A.

Er det noen som kjenner til dette?
Kan det være noe med bil, lader eller kursen hjemme?

Googlet litt og fant denne saken
https://www.tu.no/artikler/brukte-maneder-pa-tesla-mysterium-arne-fikk-ikke-ladet-hjemme/276448 ,men vet ikke om dette fortsatt er aktuelt (saken fra 2016).
Tesla X 100D
Q3 2018

Kim-

Det er en bug i den softwaren som gjør at man ikke kan hurtiglade på andre stasjoner enn tesla. Har du forsøkt AC lading et annet sted?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Regen

Har hatt lignende problem. Ladet på jobb på 13A, men fikk bare 6A. Trodde det var noe feil på ladekontakten, men det viste seg at det var kontakten mellom ladeklossen og ledningen som ikke satt helt inni. Tror jeg fikk samme feilmelding også. Etter at jeg etterstrammet kontakten, fikk jeg tilbake full ladehastighet.
TM3 2021 LR hvit

Steffinho

Jeg har også fått denne nå. Aner ikke hva som er feil. Virker som ledningen sitter koblet til ordentlig også.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Mdah

Hadde også denne meldingen for en drøy uke siden ved lading på UMC. Kjørte et par "reset" på UMC kabelen og problemet forsvant... Ihvertfall foreløpig..
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA