Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TINK A306 startsperre

Startet av FREDV, torsdag 18. februar 2021, klokken 13:32

« forrige - neste »

FREDV

Hei alle sammen
Jeg er ny på siden, og jeg ser ikke et emne om THINK-immobilisering, her er problemet mitt:
Jeg er i Frankrike med en Think 2010 ENERDEL, jeg har reparert 400V-pakken, og den er ikke lenger feil, og alt tilbehør fungerer, men det beveger seg ikke og det grønne lyset med nøkkelen blinker, det er immobilisert.
Med COMTOOL ser det ut til at PCU har mistet den delen av programmeringen som bytter med VCU. Nøkkelen fungerer, transponderen også, VCU også.
Er det mulig å avbryte kontrollen av nøkkelen for ikke lenger å ha dette problemet.
Hvis noen har en løsning,
tusen takk
Frederic


Hello, I am new to the site and I do not see a topic about tHINK immobilization, here is my problem: I am in France with a Think 2010 ENERDEL, I have repaired the 400V pack and it is no longer faulty, and all the accessories work, but it does not move and the green light with the key flashes, it is immobilized. With COMTOOL it seems that the PCU has lost the part of programming which exchanges with the VCU. The key works, the transponder too, the VCU too. Is it possible to cancel the control of the key to no longer have this problem. If anyone has a solution, thank you very much
Frederic


hma

This page describes some of the diagnostic tools needed for Think http://elbilwiki.no/index.php/Diagnoseverktøy

Read the chapter about Think Techcenter.
This is the tool for reprogramming of PATS, typically after PCU replacement.

You may contact Elbilmek in Oslo. Many years ago, I visited their workshop and gave (long term borrowing) them this tool (Omitec box + SW), and hopefully they have taken good care of it.
https://www.elbilmek.no/
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

FREDV

takk skal jeg se fra denne siden.
Jeg sammenlignet PEAK CAN-sporene fra den immobiliserte Think og min løpende Think, og kodene i utveksling mellom VCU og PCU mangler, og programmering er kanskje ikke løsningen, det er derfor jeg vil fjerne kontrollfunksjonen fra nøkkelen.
Jeg kan gi topp CAN-filer hvis du kontakter meg her: fredensavoie@hotmail.fr
Takk skal du ha

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA