Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lang ventetid på service - unikt for Drammen?

Startet av Espen Hugaas Andersen, torsdag 18. februar 2021, klokken 09:08

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Service-situasjonen har for min del vært ganske brukbar i perioden 2017-2020, men nå begynner det å bli ganske ulevelig. En ting er at første ledige time er en del uker ut i tid, men det verste er det jeg opplever nå, der jeg leverer inn bilen til avtalt time, og så blir bilen stående i dager og uker i *kø* for å komme inn på verkstedet! Hele poenget med å avtale en time er jo at bilen ikke skal havne i noen kø.

Etter å ha satt opp en time i begynnelsen av januar leverte jeg inn bilen kl 08:00 11. februar, for service, EU-kontroll, bytte av en baklykt og en kromlist, med estimat på 2-5 dager (som jo er latterlig lang tid for noe så smått!), og så skjedde det ingenting. Jeg kan se i appen at bilen tilsynelatende ikke er rørt - den står fortsatt på samme sted. Samme sted som den har stått hver gang jeg har sjekket, og jeg har sjekket flere ganger om dagen. For et par-tre dager siden ble estimatet i appen oppdatert til at den skulle være ferdig 17. februar, men i går når jeg ringte de og lurte på om det var vits i å sette seg på et tog for å hente bilen, så kunne de bekrefte at bilen ikke var rørt, og sto i kø for å komme inn på verkstedet. (Jeg lurte litt på om de rett og slett hadde jobbet på bilen på parkeringsplassen, eller jobbet på den i f.eks 2-3 timer mens jeg ikke sjekket appen, og så parkert samme sted.) Og så oppdaterte de estimatet til 23. februar.

Om dette estimatet stemmer, så bruker de altså 13 dager på noe som burde tatt 1 dag, og som var avtalt å ta maks 5 dager. Dette kunne kanskje være greit nok om jeg fikk lånebil, men det har de så klart ikke hatt. Så for øyeblikket har jeg leiebil for egen regning. Jeg har krevd å få dekket leiebilkostnader og/eller få lånebil, men har ikke fått svar ennå.

Men det jeg lurer på er om dette faktisk er den nye realiteten? Har verkstedkapasiteten knelet fullstendig igjen etter å ha vært på bedringens vei i flere år? Er det unikt for Drammen?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Motorwatt

Synd. Da er de tydeligvis tilbake til slik det var i oktober 2018. Da stod bilen urørt i 14 dager (men fikk lånebil) i Drammen. Bilen var 3 dager gammel. Da jeg ringte inn for å få en forklaring, så ble bilen plutselig hentet fra sitt gjemmested. 2 timer etter at jeg ringte inn, fikk jeg beskjed om at den var klar. De hadde oppdatert firmware.... Det skal sies at jeg har fått topp service alle de andre 13 gangene den har vært inne, og lånebil! Jeg har brukt Drammen, Porsgrunn, Moss, og Rud + 4 besøk av Mobile Service.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Veggen

#2
Fremdeles overbelastet i Drammen.
Jeg skulle hatt time denne uka, men ble oppringt fra Kristiansand med tilbud om å flytte jobben dit.
Bilen ble levert i Drammen fredag for halvannen uke siden, fraktet ned samme kveld, ferdigstilt mandagen etter og returnert til Drammen og hentet tirsdag.
Alt med utmerket kommunikasjon underveis og alt i orden ved henting.
Veldig godt inntrykk av Kristiansand.

Lapskaus

ting tar tid i drammen ja. Fikk taua inn bilen dit med dødt batteri før jul og da stod den urørt i to uker før det skjedde noe. Hadde time pga en sprekk i bakruta i samme tiden og den timen ble utsatt, de måtte prioritere viktige reperasjoner. Regner med at det er varmepumpe problemene som mange av de nye bilene hadde var noe av årsaken her.

Leverte inn bilen Torsdag før påske for endelig å få tatt bakrute jobben. Igjen har bilen stått urørt i mange dager mens jeg kjører rundt i lånebil på teslas regning. Ser for meg at de har enorme utgifter for leiebil når det er sånn. Jeg kunne jo like gjerne levert den etter påskehelga, unødvendig å ha lånebil for at de skal ha min på parkeringsplassen. Men men...

Ellemelle

Men hvorfor ikke bare ta bakruten på Riis eller Hurtigruta på forsikringen? Koster deg 2000 kroner og jobben blir gjort av ekte fagfolk på den avtalte dagen.

daktari

Jeg skulle inn og justere en dør som ikke er tett samt et plastdeksel som er løst, fredag før påsken. De kunne ikke fikse bilen den dagen (burde ta 30 min?) så dro hjem igjen med egen bil, ny time 3 uker senere.

En annen fyr dukket opp og ville hente sin bil, da de ikke hadde startet arbeidet enda.
Makan til rot. Oslo-verksted.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Lapskaus

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 06. april 2021, klokken 09:59
Men hvorfor ikke bare ta bakruten på Riis eller Hurtigruta på forsikringen? Koster deg 2000 kroner og jobben blir gjort av ekte fagfolk på den avtalte dagen.

Det er 2000 mer enn det koster hos tesla det :) Garantisak.

Ellemelle

Sitat fra: Lapskaus på onsdag 07. april 2021, klokken 08:18
Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 06. april 2021, klokken 09:59
Men hvorfor ikke bare ta bakruten på Riis eller Hurtigruta på forsikringen? Koster deg 2000 kroner og jobben blir gjort av ekte fagfolk på den avtalte dagen.

Det er 2000 mer enn det koster hos tesla det :) Garantisak.
Ja så det er en avveining mot hvor mye styr og irritasjon du orker for å spare 2000 kroner. 

Oddaa

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 07. april 2021, klokken 19:39
Sitat fra: Lapskaus på onsdag 07. april 2021, klokken 08:18
Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 06. april 2021, klokken 09:59
Men hvorfor ikke bare ta bakruten på Riis eller Hurtigruta på forsikringen? Koster deg 2000 kroner og jobben blir gjort av ekte fagfolk på den avtalte dagen.

Det er 2000 mer enn det koster hos tesla det :) Garantisak.
Ja så det er en avveining mot hvor mye styr og irritasjon du orker for å spare 2000 kroner.
Og dermed la oss alle være med på spleisen i stedet for at de som har ansvaret tar kostnaden? Høres ikke rett ut for meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Carl Anton Stenling

Det er vel gått rundt to år siden det var ekstreme antall Model 3 som ble utlevert. Kan det være mange som har bilen inne til to års-service og at dette belaster verkstedene?

For min egen del bestilte jeg tidlig service for å unngå å havne i en slik service-kø.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

harelabb

En måned ventetid i Stavanger.
Varmeapparatet har sluttet å varme, bestilte idag 8. april, fikk time 7. mai tll min 3mnd gamle TM3LR.
Jeg, og kanskje batteriet, kommer visst til å fryse en god stund.

THE

Bestilte time i Bergen i dag. Første ledige var 3. mai i Åsane og 4. mai på Kokstad. Kunne med fordel vært 1-2 uker kortere ventetid.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Woodbear

Skulle ha drammen mobile hjem til megonsdag etter påske for å feste kanal list som begynte å løsne under hele sjåfør siden( klips tok ikke tak) og manglet en skrue

Men de bytta til time 30/4 fordi nok en timg de ikke tok på mobile( forrige var justering av bakluke)

Tok kontakt på mail og fikk flyttet til k100 som fiksa det på 15 min mens jeg venta. Fikk time 1015 torsdagen etter plamlagt onsdag , leverte bilen rett før 10 og ferdig 1015
K100 ftw 😅
2021 model 3 hvit performance.

daktari

Kan fortelle at jeg var uten bil en uke nylig fordi de aldri så til å få starta opp å jobbe med bilen. Hva pokker er vitsen med å ta inn en bil en mandag og ikke begynne å mekke før fredag!?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Thomas Parsli

Tesla sliter med å skaffe deler, spesielt på Model X ser det ut til.
To ganger har vi fått flyttet verkstedtimen hos et karosseriverksted fordi Tesla ikke klarer å levere deler. Og vi ventet opprinnelig mange uker...

Problemet er globalt, skyldes Covid19 og kommer på toppen av de vanlige problemene hos Tesla...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA