Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Firehjulstrekk for fattigfolk?

Startet av Asterix, torsdag 18. februar 2021, klokken 00:16

« forrige - neste »

Asterix

Jeg hadde firehjulstrekk tidligere, men har nå eGolf. Har en hobby som gjør at jeg ofte kjører på grisgrendte, bratte og snørike steder. Er dessverre ikke så veldig imponert over framkommeligheten til golfen, må si jeg savner firehjulstrekk. Noen som har bedre oversikt enn meg som vet om det er mulig å få elbil med 4wd til under 350.000 kr i løpet av neste året eller to? Tenker da på nyere bil med flere års gjenværende garanti (gammel Tesla utenfor garanti er ikke aktuelt). Rekkevidde er ikke så viktig for min del, 150 km er tilstrekkelig.

jkirkebo

Sitat fra: Asterix på torsdag 18. februar 2021, klokken 00:16
Jeg hadde firehjulstrekk tidligere, men har nå eGolf. Har en hobby som gjør at jeg ofte kjører på grisgrendte, bratte og snørike steder. Er dessverre ikke så veldig imponert over framkommeligheten til golfen, må si jeg savner firehjulstrekk. Noen som har bedre oversikt enn meg som vet om det er mulig å få elbil med 4wd til under 350.000 kr i løpet av neste året eller to? Tenker da på nyere bil med flere års gjenværende garanti (gammel Tesla utenfor garanti er ikke aktuelt). Rekkevidde er ikke så viktig for min del, 150 km er tilstrekkelig.

Du får Model 3 LR til rett over 400k nå, jeg tipper de første daler under 350k om er år eller så (Model Y lanseringen hjelper nok på).

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=207028182

Da har du to års gjenværende garanti, om du finner en som ikke er kjørt for langt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Electric cars in Norway

jkirkebo :+1: Enig. Det er et veldig godt tips!

"Du får Model 3 LR til rett over 400k nå, jeg tipper de første daler under 350k om er år eller så (Model Y lanseringen hjelper nok på).
"

chargedup

#3
Finnes det noen elbiler med firehjulstrekk som er billigere enn model 3 med gjenværende garanti? Som sagt starter de på litt under 400' nå (feks https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=203277130 ).
Eller så kan man kjøpe en "ny" fra inventory hos Tesla til 465': https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJ3202_2c99139ee2f81d081e52f22f8bcf1cae?token=$2y$10$lHTnWb63EjMYM.9iRT07yOZJ2JWqPOuc6bt9uZSVmLr5PiYiebjaW&coord=59.905,10.7487&redirect=no eller bygge den selv med samme pris.

Om et halvt år/år tipper jeg model 3 er nede i den prisklassen (muligens også polestar, men tvilsomt da den til nå selges dyrere brukt (billigste fra 500' på finn) enn ny (fra 465') fortsatt). PS2 og model 3 er de billigste nyelbilene med firehjulstrekk og da skulle man anta at de blir de billigste på bruktmarkedet (med gjenværende garanti) fram til andre billigere elbiler blir lansert.

Edit: etter at posten over min ble slettet, fjerner jeg også starten av innlegget vedr "fattigfolk" og model 3 pris på 495'.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Edison

Tesla Model 3 er vel det næraste du kjem her ja. Viss dei framleis har rentekampanje kan det henda du kjem likt ut av det ved å kjøpa ny som å kjøpa ein bruktbil til 350k? Elles er det ein del nye bilar på veg, men eg har ikkje registrert nokon som legg seg under 400k med AWD.

batterimannen

Sitat fra: Edison på torsdag 18. februar 2021, klokken 12:19
Tesla Model 3 er vel det næraste du kjem her ja. Viss dei framleis har rentekampanje kan det henda du kjem likt ut av det ved å kjøpa ny som å kjøpa ein bruktbil til 350k? Elles er det ein del nye bilar på veg, men eg har ikkje registrert nokon som legg seg under 400k med AWD.

Ioniq 5 blir lansert neste uke. Vet ikke hvordan de priser utgaven med det mindre batteriet, men det kan hende det blir fra rundt 400?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Elektro12

Sitat fra: Edison på torsdag 18. februar 2021, klokken 12:19
Tesla Model 3 er vel det næraste du kjem her ja. Viss dei framleis har rentekampanje kan det henda du kjem likt ut av det ved å kjøpa ny som å kjøpa ein bruktbil til 350k? Elles er det ein del nye bilar på veg, men eg har ikkje registrert nokon som legg seg under 400k med AWD.

TM3 LR kommer vel kloss opp mot 500 lapper - fattigfolk har det ganske ok i Norge da...

THE

Sitat fra: Elektro12 på torsdag 18. februar 2021, klokken 20:38
TM3 LR kommer vel kloss opp mot 500 lapper - fattigfolk har det ganske ok i Norge da...

Det burde vel stå "fattigfolk" i tittelen her? Fattigfolk har egentlig ikke råd til bil, og hvis de er nødt til å prioritere å bruke penger på bil likevel så kjører de ikke biler med garanti, og har nok et budsjett på maksimalt 35000 og ikke 350000 kroner til bil.

Og ja, vi har det ganske ok i Norge. Heldigvis er det lite fattigdom her sammenlignet med mange andre land, men en del fattige er det i det norske samfunnet også.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA