Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Version 2021.4.6

Startet av pers1, onsdag 17. februar 2021, klokken 20:42

« forrige - neste »

mthoring

Sitat fra: geear på tirsdag 02. mars 2021, klokken 23:14
Bare å slap off. Jeg skal liksom ha "priority access" til software, og har fått iallfall to 2020-versjoner etter de første fikk 2021-utgaver, og er fortsatt på 2020. Men joda, får ofte versjoner tidlig også, så hvem vet. ;)

Ha! Det skal liksom jeg og ha (verveprogrammet), men jeg har aldri fått software spesielt tidlig. Det bedret seg dog betraktelig når jeg byttet til MCU2.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Motorwatt

Aldri hørt om at man fikk tidlige oppdateringer som vervepremier, men den "offisielle" versjonen er nok denne (det var den jeg fikk fra Rud SC):

Tesla customers who purchased the "Full Self-Driving" package prior to March 1 2019 will soon get access to a new perk, the company told Ars Technica on Tuesday: priority access to new software releases. The move is an effort to fulfill a commitment the company made in a March 1 blog post, though what Tesla is actually delivering isn't quite what Tesla promised.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Joda, man fikk først den pakken dere fikk som kompensasjon, Priority access to software updates, som vervepremie for fjerde referral. Det er det jeg har det fra. Helt elendig vervepremie, og kompensasjon for FSD også, spesielt med tanke på at man fikk TWC og 22" hjulsett for hhv en og to, og tre vervinger. Helt umulig å vite om man har fått det eller ei - eller hva man faktisk har fått. Femte referral var dessverre enda dårligere, "invitasjon" til live avduking, som det knapt har vært noen av, og umulig å melde seg på fordi det er så begrenset antall og mailene sendes sikkert ut til titusenvis.

Motorwatt

Jeg har aldri anbefalt noen å kjøpe Tesla, så hadde selvsagt ingen referral.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 04. mars 2021, klokken 18:03
Vanligvis er det lyssensor i som avgjør om det skal dimmes eller ikke. Enten som en liten firkant typisk ved siden av av/på-knappen i underkant, eller bak et lite "hull" i speiletglasset som i bildet jeg legger ved her.
Tesla har ikke denne sensoren og må derfor bare "gjette seg frem" til om speilene skal dimmes. Uten å ha bevis, så mistenker jeg de bruker samme funksjon som sier hvor sola er i horisonten i forhold til der bilen er, og som brukes for å bestemme om skjermene skal være i dag- eller nattmodus.
Det er ikke alle biler som har sensor i selve speilet. Tesla har noe som jeg tror er fotocelle/sensor i frontruta i kamerahuset. De kan kanskje også bruke det innvendige kameraet. Det mangler ikke på muligheter til å måls lysforhold i en Tesla.
I manualen står det også at det er lysforholdene som styrer blendingen:

Bakspeilet justeres manuelt. Når du er i giret Drive eller
Neutral, dempes bakspeilene automatisk under svake
lysforhold (for eksempel når du kjører om natten eller
gjennom en tunnel
).

Det kan jo hende at det Tesla skriver i manualen ikke stemmer, men jeg tror de har lyssensor.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kim-

Jepp, flere muligheter. Ser ut som de har en offset på +2 timer etter solnedgang
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 04. mars 2021, klokken 20:15
Jeg har aldri anbefalt noen å kjøpe Tesla, så hadde selvsagt ingen referral.
Nå har vel ikke anbefaling noe med referrals å gjøre. Jeg anbefalte ingen av de som brukte min kode å kjøpe Tesla, men nå er vi vel godt off topic...

AndreasRingdal

Sitat fra: Handyman på torsdag 04. mars 2021, klokken 22:09
Det kan jo hende at det Tesla skriver i manualen ikke stemmer, men jeg tror de har lyssensor.

Skulle bare ønske den også satte skjermene i nattmodus i tunneller.. Skrur på kameravisning med sidekamera i tuneller for å ikke bli blendet.
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA