Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med passasjer vindu

Startet av Ørjan Sem, onsdag 17. februar 2021, klokken 17:36

« forrige - neste »

Ørjan Sem

Noen som har vært borti problemer med vindu? Kun problemer med passasjer vinduet foran. Går fint ned, men når jeg skal kjøre vindu opp går den bare ned igjen. Prøvd dette med kalibrering (holde oppe i 30sek etc) uten hell. "Lirker" jeg vindu opp,går den helt opp. (Altså trykker flere korte ganger på opp)
Fikk ikke time før 17Mars så greit hvis noen hadde vært borti problemet før.

Muffinman

Prøv å kjøre ned og hold i 10 sek, kjør opp og gjør tilsvarende. Hvis det ikke løser det tror jeg kanskje du har en feil i mekanismen.

Ørjan Sem

Takk for svar. Har prøvd denne kalibreringen, men fungerer ikke. Vinduet går fint ned og det lille den går opp går den helt fint, så virker merkelig.

THE

Godt mulig vaier har hoppet av et plasthjul i mekaniskmen. Har byttet passasjervindu foran en gang på garanti. I vinter skjedde det på nytt. Jeg demonterte selv, og klarte å få midlertidig reparert mekanismen slik at den fungerer ved åpning/lukking av dør, men tør ikke ta ned vinduet pga. at jeg er redd det skal kile seg igjen i åpen posisjon. Feilen oppstår hvis vinduet er fastfrosset når man prøver å åpne døren. Det virker som det blir litt slakk i vaieren når motor forsøker å dra ned vinduet, og at det kan være nok til å få vaieren til å hoppe ut av sporet i plasthjulet.

Jeg må bytte vindusmekanismen, men håper at åpning/lukking av dør fungerer problemfritt fram til bilen skal inn for eMMC-bytte utpå våren engang. Inntil det er jeg veldig påpasselig med forvarming av bilen hvis det er fare for at vinduet sitter fast. Har også smurt listene godt med silikon for å hindre at vinduet sitter fast ved åpning av dør.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Muffinman

Silikon på pakninger og ei stripe nederst på yttersida av glasset er også å anbefale. Hjelper i tilfellene man ikke har fått forvarmet nok.

Ørjan Sem

Ok, virker ikke som samme feil som meg. Åpning og lukking av dør har aldri vært problemer med. Vinduet går fint opp og ned da. Kun når jeg skal kjøre vinduet opp etter at jeg har kjørt vinduet nedover.. ingen ulyder heller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA