Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Positive og negative ytringer vedrørende bruk av Bitcoin som betalingsmiddel.

Startet av hELgenen, mandag 08. februar 2021, klokken 14:52

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: Marzo på mandag 08. februar 2021, klokken 14:41
Sitat fra: Counterpointer på mandag 08. februar 2021, klokken 14:25
Sitat fra: Ellemelle på mandag 08. februar 2021, klokken 14:11
Da er det jo avklart: Tesla har kjøpt Bitcoin for 12,75 milliarder kroner.  Det forklarer hvorfor han skriver om dette, de har allerede tjent et par milliarder på det.
Link?

https://e24.no/boers-og-finans/i/7KmKMK/tesla-har-kjoept-bitcoin-for-nesten-13-milliarder-kroner

Flott å vite - Bitcoin er nummer 1 valuta  for skatteunndragelse
Fra nå og for evig tid vil jeg aldri ha noe med Tesla å gjøre - de som driver med dette er svindlere.
Og jeg vet - var med helt fra starten i dette racet med Mining. Jeg skjønte vel lite den gang og var bare nysgjerrig, men med tiden har jeg sett hvordan dette fanteriet egentlig er og hvor ødeleggende det faktisk er med tanke på miljøet. Jeg trodde vel aldri at Tesla skulle kaste seg på noe slikt - men det viser jo hvilken lav moral som egentlig finnes. Og ikke kom å si at Elon ikke har satt inn i dette - han vet nok akkurat hva han driver med og driver nå å spiller rulett med investorenes penger. Jeg tror faktisk dette er starten på slutten for Tesla!

OhmPaPa

Sitat fra: hELgenen på mandag 08. februar 2021, klokken 14:52
Fra nå og for evig tid vil jeg aldri ha noe med Tesla å gjøre

Så fint - betyr det at du slutter å poste om Tesla på dette forumet også?  :+1:

Ellemelle


hELgenen

Sitat fra: OhmPaPa på mandag 08. februar 2021, klokken 14:57
Sitat fra: hELgenen på mandag 08. februar 2021, klokken 14:52
Fra nå og for evig tid vil jeg aldri ha noe med Tesla å gjøre

Så fint - betyr det at du slutter å poste om Tesla på dette forumet også?  :+1:

Tja - ettersom jeg er ihuga motstander av Bitcoin så vil jeg vel heller bruke mye energi på å fortelle alt og alle at så lenge Tesla driver med dette så bør de også holde seg unna Tesla. Flotte biler, men det blir helt feil å kaste penger etter noen som vil brenne opp miljøet. Men jeg kan love at jeg ikke forsøple aksjetråden mer - ble bare så sabla skuffa av Elon her.

stefse

Sitat fra: hELgenen på mandag 08. februar 2021, klokken 14:52
Sitat fra: Marzo på mandag 08. februar 2021, klokken 14:41
Sitat fra: Counterpointer på mandag 08. februar 2021, klokken 14:25
Sitat fra: Ellemelle på mandag 08. februar 2021, klokken 14:11
Da er det jo avklart: Tesla har kjøpt Bitcoin for 12,75 milliarder kroner.  Det forklarer hvorfor han skriver om dette, de har allerede tjent et par milliarder på det.
Link?

https://e24.no/boers-og-finans/i/7KmKMK/tesla-har-kjoept-bitcoin-for-nesten-13-milliarder-kroner

Flott å vite - Bitcoin er nummer 1 valuta  for skatteunndragelse
Fra nå og for evig tid vil jeg aldri ha noe med Tesla å gjøre - de som driver med dette er svindlere.
Og jeg vet - var med helt fra starten i dette racet med Mining. Jeg skjønte vel lite den gang og var bare nysgjerrig, men med tiden har jeg sett hvordan dette fanteriet egentlig er og hvor ødeleggende det faktisk er med tanke på miljøet. Jeg trodde vel aldri at Tesla skulle kaste seg på noe slikt - men det viser jo hvilken lav moral som egentlig finnes. Og ikke kom å si at Elon ikke har satt inn i dette - han vet nok akkurat hva han driver med og driver nå å spiller rulett med investorenes penger. Jeg tror faktisk dette er starten på slutten for Tesla!
Både enig og uenig.
Ja det er veldig mye svindel og unndragelse knyttet til krypto. Antagelig gjelder det flesteparten av brukerne, selv om det startet som en nerde-greie. Og miningalgoritmene er laget alt for strømkrevende, men dette vil man forhåpentligvis gå vekk i fra etterhvert, og på sikt blir vel alt "utvunnet" hva bitcoin gjelder.

Vi blir ikke kvitt det, og i den uunngåelig kommende inflatoriske spiralen hva de fleste valutaer angår, vil antagelig disse greiene (desverre) spille en rolle. At man kan betale Tesla i crypto vil jeg tro er ment som spekulativt stunt, da omtrent ingen av bilkjøperne har inntekter i dette. Men mer som en greie at vi er moderne teknologer og bla bla.
Pluss at det enda ikke har kommer noe finanstilsyn som har overoppsyn med pumping av kryptovalutaer. Dermed er det fritt frem med å hausse bitcoin og hundemynt og det som er.  :laugh:
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Magnus Hansen

Sitat

Bitcoin has a carbon footprint comparable to that of New Zealand, producing 36.95 megatons of CO2 annually, according to Digiconomist. The cryptocurrency consumes more electricity than the entire annual energy consumption of the Netherlands,


turfsurf

Sitat fra: hELgenen på mandag 08. februar 2021, klokken 14:52

Flott å vite - Bitcoin er nummer 1 valuta  for skatteunndragelse
Fra nå og for evig tid vil jeg aldri ha noe med Tesla å gjøre - de som driver med dette er svindlere.
Hvem er de tyngste brukerne av kryptering? VPN? Jo, det er også kriminelle. Betyr ikke at det er noe galt med teknologien i seg selv. Samme gjelder Bitcoin. Ett lite unntak er det, bitcoin mining har ett høyt energiforbruk. Men det gjelder stort sett hele IT sektoren.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Av respekt for de som kun vil diskutere Tesla aksjer i denne tråden har jeg laget en ny tråd der Bitcoin og Tesla kan diskuteres :

https://elbilforum.no/index.php?topic=54878.0


jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på mandag 08. februar 2021, klokken 16:00
Sitat fra: hELgenen på mandag 08. februar 2021, klokken 14:52

Flott å vite - Bitcoin er nummer 1 valuta  for skatteunndragelse
Fra nå og for evig tid vil jeg aldri ha noe med Tesla å gjøre - de som driver med dette er svindlere.
Hvem er de tyngste brukerne av kryptering? VPN? Jo, det er også kriminelle. Betyr ikke at det er noe galt med teknologien i seg selv. Samme gjelder Bitcoin. Ett lite unntak er det, bitcoin mining har ett høyt energiforbruk. Men det gjelder stort sett hele IT sektoren.

Høyt energiforbruk ja, men det aller meste er heldigvis fornybart. Den kinesiske provinsen som har den desidert største andelen minere får noe sånt som 80-90% av strømmen sin fra vannkraft.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: hELgenen på mandag 08. februar 2021, klokken 16:01
Av respekt for de som kun vil diskutere Tesla aksjer i denne tråden har jeg laget en ny tråd der Bitcoin og Tesla kan diskuteres :

https://elbilforum.no/index.php?topic=54878.0
Veldig bra Krypto i seg selv kan diskuteres der.

I denne tråden er påvirkning på kursen og videre utvikling av selskapet relevant, og i den retningen er det bare å fortsette så lenge en holder seg til topik. At det er kritisk synes jeg er fullstendig greit.

emurof

Sitat fra: hELgenen på mandag 08. februar 2021, klokken 14:52Flott å vite - Bitcoin er nummer 1 valuta  for skatteunndragelse
Fra nå og for evig tid vil jeg aldri ha noe med Tesla å gjøre - de som driver med dette er svindlere.

Nei, det stemmer ikke. Det er mange seriøse som holder Bitcoin, blant annet Square (som eies av Twitter-grunnleggeren). Tesla vil også skatte av dette, og offentliggjør sin beholdning av Bitcoin slik at det ikke er mulig for dem å unndra noe skatt. Dessuten er Bitcoin visstnok mye mer transparent og sporbart enn annen valuta, da alle transaksjoner kan ses av hvem som helst.

Skatteunndragelse skjer den dag i dag helt uten Bitcoin, så å påstå at det er noe som er spesielt for Bitcoin er veldig rart.

Med andre ord skjønner jeg ikke helt hva du tar så på vei for.

Du hatet jo Tesla i utgangspunktet, så jeg mistenker at dette bare er et spill for galleriet for din del.

SitatJeg tror faktisk dette er starten på slutten for Tesla!

Tesla har investert 1/600 eller så av selskapet sitt i Bitcoin... begynnelsen på slutten?!

RuneW

Sitat fra: OhmPaPa på mandag 08. februar 2021, klokken 14:57
Sitat fra: hELgenen på mandag 08. februar 2021, klokken 14:52
Fra nå og for evig tid vil jeg aldri ha noe med Tesla å gjøre

Så fint - betyr det at du slutter å poste om Tesla på dette forumet også?  :+1:

Det er lov å håpe... men for enkelte tror jeg dessverre det er helt umulig å la være...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

emurof

Sitat fra: RuneW på torsdag 11. februar 2021, klokken 13:19
Sitat fra: OhmPaPa på mandag 08. februar 2021, klokken 14:57
Sitat fra: hELgenen på mandag 08. februar 2021, klokken 14:52
Fra nå og for evig tid vil jeg aldri ha noe med Tesla å gjøre

Så fint - betyr det at du slutter å poste om Tesla på dette forumet også?  :+1:

Det er lov å håpe... men for enkelte tror jeg dessverre det er helt umulig å la være...

Jepp. I full gang i en annen tråd med å nærmest spamme med anti-Tesla-innlegg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA