Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan kobles nøkkel til seteminne?

Startet av esan, søndag 14. februar 2021, klokken 20:53

« forrige - neste »

esan

Jeg og kona bruker hver vår nøkkel, som så har fungert ved at seteminnet til den enkelte har blitt aktivert når bilen låses opp.
Nå har dette sluttet å fungere på min nøkkel. Dermed må jeg aktivere seteminnet på den aktuelle bryter på dørsiden.
Jeg finner ikke ut hvordan jeg igjen kan få programmert nøkkelen slik at setet automatisk settes i min posisjon når bilen låses opp. Noen som kan hjelpe?

esan

Her var det ikke mye svar å få..
Ringte derfor til forhandler. Fikk da en forklaring. Det skyldes en nylig SOTA oppdatering som har gjort at minnet ikke lenger aktiveres fra nøkkel når man åpner bilen.
Det jobbes med å finne en løsning.

Har ikke flere av dere oppdaget den samme feilen?

Kanutten

Sitat fra: esan på onsdag 17. februar 2021, klokken 13:56
Her var det ikke mye svar å få..
Ringte derfor til forhandler. Fikk da en forklaring. Det skyldes en nylig SOTA oppdatering som har gjort at minnet ikke lenger aktiveres fra nøkkel når man åpner bilen.
Det jobbes med å finne en løsning.

Har ikke flere av dere oppdaget den samme feilen?

Joda, men jeg har aldri fått det til å fungere, så jeg har gitt opp for lenge siden. Det er andre, langt mer alvorlige mangler ved vår bil, så dette anser jeg som en bagatell.

4Matic Fanatic

Kanskje fordi de fleste av oss allerede har gitt opp denne funksjonaliteten?
Går direkte på manglende stabilitet når det gjelder denne og lignende ting som er avhengig av at bilen skal huske noe fra ene dagen til den andre.. 

Etter siste oppdatering av Touch Pro Duo faller min bil tilbake til engelsk hver natt, samme om jeg velger norsk oppsett.

esan

Vel, jeg har ikke hatt noen problemer med dette frem til det som nå skjedde.

Ut over dette har bilen vært en fryd!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA