Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq - Størrelse

Startet av Radial, lørdag 13. februar 2021, klokken 18:23

« forrige - neste »

vuk013

TMY ser vel smalere ut i baksetet, samt lavere tak (skråtak bak) enn enyaq?

Radial

Sitat fra: vuk013 på søndag 14. februar 2021, klokken 09:06
TMY ser vel smalere ut i baksetet, samt lavere tak (skråtak bak) enn enyaq?

Mulig den er noe smalere, men er lengderetningen som (alltid) er problemet når man har 2 bakovervendte stoler.

Bagasjerommet er en annen historie selvsagt, innstilt meg på skiboks for de virkelig lange turene 😂
Enyaq er praktisk talt ganske 4-kantet i bagasjen, svelger mye det bagasjerommet der.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

#17
Enig :+1: og Enyaq har 585L i bagasjerom. Det er mye. Hva Tesla Model Y har det vet jeg ikke. Har noen sett oversikten på antall liter i bagasjerom?

Stikkkontakt

#18
Er Enyaq og ID4 identisk i baksetet?
ID4 har ihvertfall mer kneplass enn Tiguan Allspace(som er identisk med Kodiaq). Dette blir sammenlignet i denne videoen. Det baksetet i ID4 er bare enormt.

https://youtu.be/pqk-dWrZnME

Radial

#19
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 14. februar 2021, klokken 15:11
Enig :+1: og Enyaq har 585L i bagasjerom. Det er mye. Hva Tesla Model Y har det vet jeg ikke. Har noen sett oversikten på antall liter i bagasjerom?

Hvis man dropper disse rommene bak hjulhuset, så blir det sånn ca disse målene:

ID4 BxLxH : 100x95x60(ca). Totalt 570L. Enyaq henter noen ekstra cm her og der ett sted i disse målene, siden den har noen liter mer.
Høydemålet er takhøyde Minus 20cm, siden artiklene ikke omtaler høyden på bakseteryggen..bare opp til taket.

TMY : 94x105 (108 med bue)x 55(ca). Totalt 542L. trukket fra 15cm høyde - siden sprekken mellom bakseterygg og tak er mye mindre på TMY enn Enyaq og ID4.



Det interessante for meg er når baksetet legges ned.
Litt varierende ift seteposisjonen forran, er TMY ~200cm her, mens ID4 er ~165.

Altså er bakseteplassen trolig betydelig bedre i lengderetning, men avhenger selvfølgelig av posisjonen til framsetene.
Volumet til TMY med 1900liter vs 1600.

Kilder: https://www.vwidtalk.com/threads/volkswagen-id-4-dimensions.482/
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-model-y-interior-trunk-trunk-well-frunk-and-other-measurements

Men nå har vi sporet av, haha😂 Enyaq i fokus 👍👍
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

André_

Har hatt Superb stv før nåværende Octavia stv 2019. Jeg er 1,87. Liker å heve førersetet opp i høyden.
På Enyaq trenger jeg ikke å ha førerstol i helt bakerste posisjon, slik jeg må på Octavia for å sitte med strakt ben. Dette medfører bedre plass i baksetet på Enyaq. På pasasjerside virker det som fotbrønnen foran er annerledes enn Octavia og gir bedre benplass. Dette gav marginalt bedre plass (eller opplevd plass) i forsetet på passasjerside, med stor bakovervent bilstol i baksetet. Testet med egen bilstol i butikk.

Takhøyde med soltak var høyere enn antatt. Blir ennå bedre uten soltak.

Vandreren

Prøvesatt Enyaq i dag og ble litt skuffet over det jeg oppfattet som lav sittehøyde. Er nok bortskjemt med Kodiaq hvor jeg føler at jeg setter meg rett inn, følte at jeg satte meg litt ned i Enyaq.
Men kjøpt er kjøpt så en får vel bare venne seg til det  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA