Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reseal Front Upper Control Arm

Startet av Tom, fredag 12. februar 2021, klokken 16:23

« forrige - neste »

Tom

Skal inn med min 2019 3 på mandag..
Fikk nettopp arbeisd ordren,det var det lagt til en punkt som jeg ikke har bestilt...

Bekymring: Reseal Front Upper Control Arm Ball Joints
Utført arbeid: Reseal Area Around Both Front Upper Control Arm Ball
Joints With Urethane (Model 3)

Noen som vet hva dette går ut på? Tette åpningen i toppen?

Lapskaus

Aner ikke, men de gjorde dette på min også når jeg hadde den inne for å bytte batteri.

Har sett noen videoer fra usa der folk har fått knirkelyder fra forstillinga, så jeg tipper at dette er noe de gjør for å forebygge det problemet.

Radial

Re-seal av en balljoint, som betyr at det er oppdaget en svakhet i gummimuffa til bærekula.

Da varer ihvertfall kula mye lenger 👍
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

dejavu

Hva er symptomer på denne feil?

Jeg synes min 2021 skrangler altfor mye på brostein. Det er nesten slik jeg kjører en omvei for å slippe de verste i Stavanger.
Mod.3,2021,AWD,HF

Handyman

Ser at dette ble utført på min bil da jeg fikk nye frontlykter pga dugg/frost.
Så bare på fakturaen at dette var gjort, ingen info utover dette.
Tipper det gjøres som forebyggende vedlikehold for å unngå fukt i lageret.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

gruffalo

Sitat fra: dejavu på mandag 15. februar 2021, klokken 13:59
Hva er symptomer på denne feil?

Jeg synes min 2021 skrangler altfor mye på brostein. Det er nesten slik jeg kjører en omvei for å slippe de verste i Stavanger.

Min gjør også dette, og Tesla byttet først støtdemper. Da dette ikke hjalp, skal de nå bytte stikkaksel. Det positive er at Tesla anerkjente problemet allerede når lyden var veldig svak, så jeg regner med d et blir bra til slutt ;)
E-tron 55 sportback 2022

dejavu

Sitat fra: gruffalo på mandag 22. februar 2021, klokken 19:16
Sitat fra: dejavu på mandag 15. februar 2021, klokken 13:59
Hva er symptomer på denne feil?

Jeg synes min 2021 skrangler altfor mye på brostein. Det er nesten slik jeg kjører en omvei for å slippe de verste i Stavanger.

Min gjør også dette, og Tesla byttet først støtdemper. Da dette ikke hjalp, skal de nå bytte stikkaksel. Det positive er at Tesla anerkjente problemet allerede når lyden var veldig svak, så jeg regner med d et blir bra til slutt ;)

Somme tider høres det ut som metall mot metall...Hvordan meldte du inn feilen? La du med lydopptak i appen?Og tok de den inn uten diskusjon? Hvor langt var din kjørt?
Mod.3,2021,AWD,HF

gruffalo

Sitat fra: dejavu på mandag 22. februar 2021, klokken 19:27
Sitat fra: gruffalo på mandag 22. februar 2021, klokken 19:16
Sitat fra: dejavu på mandag 15. februar 2021, klokken 13:59
Hva er symptomer på denne feil?

Jeg synes min 2021 skrangler altfor mye på brostein. Det er nesten slik jeg kjører en omvei for å slippe de verste i Stavanger.

Min gjør også dette, og Tesla byttet først støtdemper. Da dette ikke hjalp, skal de nå bytte stikkaksel. Det positive er at Tesla anerkjente problemet allerede når lyden var veldig svak, så jeg regner med d et blir bra til slutt ;)

Somme tider høres det ut som metall mot metall...Hvordan meldte du inn feilen? La du med lydopptak i appen?Og tok de den inn uten diskusjon? Hvor langt var din kjørt?

Jeg bestilte i appen som vanlig. Ingen diskusjon. 45.000 km.
E-tron 55 sportback 2022

ryback

Jeg hadde min 2019 til service og de hadde samme re-sealjobb i tillegg sjekk av noe ledninger i bakfangeren.

Bekymring: Reseal Front Upper Control Arm Ball Joints
Utført arbeid: Reseal Area Around Both Front Upper Control Arm Ball Joints With Urethane (Model 3)

Bekymring: Inspect X950 and X952 for Damaged Electrical Circuits.
Utført arbeid: Inspected the X950 and X952 electrical circuits. No issues detected.

knegg

Sitat fra: Handyman på mandag 15. februar 2021, klokken 15:23
Ser at dette ble utført på min bil da jeg fikk nye frontlykter pga dugg/frost.
Så bare på fakturaen at dette var gjort, ingen info utover dette.
Tipper det gjøres som forebyggende vedlikehold for å unngå fukt i lageret.

Fikk du nye frontlykter pga ising på innsiden? Jeg hadde det en gang i vinter, men nå er det +8 ute så ingen mulighet til å påvise det.
2020 Model 3

Handyman

Ja. Tok bilder av det og sendte inn via appen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA