Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestille X nå?

Startet av tut, fredag 12. februar 2021, klokken 14:31

« forrige - neste »

Contango

Sitat fra: Rav4_EV på mandag 15. februar 2021, klokken 15:09
De trenger ikke å komme på høring. Kommer gjerne rett før jul i budsjettforhandlinger og gjelder fra 1.1.21
+1
Min hypotese er at det blir mva neste år men sannsynligvis ikke fra første krone. Over 4-500k er min gjetning. Den merkostnaden vil Tesla antagelig ta en del av - ref diskusjonen over mht avansen de har i Norge. Opp 5-7%?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

kodax

At de kjører en sånn Kiwi-variant der de kutter momsen? Sånt vil de få mye positiv gratis reklame av, og garantert mye mer enn at de bare setter ned prisen. Det kan kanskje bli mange el-biler som går opp i pris ila. dette året for å kjøre den taktikken..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

sveih

Moms kan vel i teorien komme før nyttår om det blir regjeringsbytte i høst, men 1.1 22 er vel mest sannsynlig. Men jeg savner long range plus for x, det er jo mer behov for rekkevidde på x enn s... med litt flaks kommer den i desember 2021....

Electric cars in Norway

#18

sveih

Levering av tmx long range er nå 2022 i både usa og norge.... om det stemmer røyk muligheten for levering i 2021 uten moms. Alt tyder nå på moms over en viss grense fra 2022. Tmx longe range plus som jeg venter på er ikke engang nevnt som ett alternativ og kommer sikkert enda senere. Ser ut som om 2017 versjonen får gjøre jobben en god stund til.... med mindre den lange leveringstiden betyr at tesla pønsker på noe... det er lov å håpe!

tut

På min konto står det estimert levering september.
Bestilling lagt inn 15.feb

sveih

Både S og X har levering først i 2022 om bestillingen legges inn nå. Spesielt om det ikke er mulig å få levert hverken X eller S før tidligst Q1 2022. I Tesla verden betyr det massive leveringer i mars 2022.

amiire

Sitat fra: tut på mandag 10. mai 2021, klokken 12:49
På min konto står det estimert levering september.
Bestilling lagt inn 15.feb

@tut - hvor på din konto står det estimert levering i september? Jeg bestilte 16. februar, men kan ikke se info om estimert levering hos meg.

Contango

Noen har dato i bestillingen, andre har ikke. Har ikke på min bestilling av S mens andre har.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

tut

Sitat fra: amiire på lørdag 15. mai 2021, klokken 10:38
Sitat fra: tut på mandag 10. mai 2021, klokken 12:49
På min konto står det estimert levering september.
Bestilling lagt inn 15.feb

@tut - hvor på din konto står det estimert levering i september? Jeg bestilte 16. februar, men kan ikke se info om estimert levering hos meg.

Rett under prisen på min bestilling står det:
«Estimert levering: September»

Tror jeg på det....nja...egentlig ikke :)


tut

Da har "estimert levering september" forsvunnet fra min Teslakonto.....Hva nå det betyr?

jazzwheel

Nå koster TMS Plaid 1,3MNOK, mens TMX Plaid koster 1,2MNOK.
Var det bare TMS som steg i pris i går, og hva var prisen på TMX Plaid i mai?

ToWalkOrDrive

Wow. Ser at Tesla virkelig ikke har lyst å selge Model X LR i Norge nå. Elbilforum-brukeren Finnøy har laget en oversikt hvor han sammenligner priser i Nederland og Norge, som viser at Model X er den med verst kurs av alle el-biler....mens Model 3 SR er blant de med billigst "vekslingskurs".

https://elbilforum.no/index.php?topic=37650.45
Tesla Model Y                         2021-

SigX

Sitat fra: jazzwheel på fredag 11. juni 2021, klokken 12:35
Nå koster TMS Plaid 1,3MNOK, mens TMX Plaid koster 1,2MNOK.
Var det bare TMS som steg i pris i går, og hva var prisen på TMX Plaid i mai?

Ja, prisen på TMX Plaid er uendret, og er den samme nå som i mai.

makki

Dvs TMS og TMX skal regnes med 25% moms fra 01.01.2022( ved reg:skife).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA