Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestille X nå?

Startet av tut, fredag 12. februar 2021, klokken 14:31

« forrige - neste »

tut

Hei
Planen er å kjøpe en Model X Long Range i sept (senest okt) 2021

Er det smart å legge inn en bestilling nå?
Eller sitte på gjerdet en stund for å se an prisutvikling, utstyr, valgmuligheter (f.eks velge bort Yoke)?

Hva er erfaringen med å få endret på farger, utstyr og evt inkludere prisendringer etc, uten å måtte avbestille (og tape 1000,-) for deretter å bestille på nytt?

Setter pris på gode innspill 😊

MaxQ

Tut og kjør (sorry) men nei, heller det motsatte. Jeg personlig ville ventet og ser ingen fordeler med å legge inn bestilling nå. Tesla vil vel da også pushe på deg bilen så snart den er leveringsklar uansett? De gjorde i hvertfall det tidligere for de som ønsket å bestille på rente-kampanjer men å vente "bittelitt" med å hente ut bilen.

kodax

Bestiller man nå, så er forventet levering i september. Bestiller man senere risikerer man å få bilen senere. Hvis du må ha bilen senest i oktober, så kan det være risikabelt å vente med å bestille. (Men du har uansett ingen garanti for at du får bilen tidsnok selv om du bestiller nå.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

dundun

Jeg bestilte for noen uker siden. Tar heller tapet på en tusenlapp om det kommer noe jeg virkelig vil ha som ikke Tesla vil legge på eksisterende bestilling.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

tut

Kan prisen gå opp? Isåfall er det vel ikke noe å vente på..


Sent from my iPhone using Tapatalk

turfsurf

Ser egentlig ikke noen god grunn til ikke å bestille X nå, gitt at man er villig til å betale prisen. Går prisen ned før levering får man jo den nye prisen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Thomas Parsli

Det er godt mulig de kjører rentekampanje (som vanlig), så hvis du ikke har en million i madrassen er jo det en grunn for å vente?

Følg heller med på om de annonserer prisjusteringer, hvis prisen skal opp (det tviler jeg på) bør du bestille med en gang.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Busa

Er vel risikabelt å vente dersom det sulle bli større forsinkelser. Er vel snakk om at det kommer helt emler delvis MVA fra 2022, vet vi sikkert at det ikke blir etter valget i 2021?
Citroen C-0, 2014
Renault Gr.Espace 2.2 dci IV, 2003
Westfield Megabusa, 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

Busa

Jeg vet ikke hvordan eventuell prisjustering før lrbering slår ut om du har bestilt, men basispris i Norge er nå 950k, mens den i Tyskland blir 830k (når man trekker fra 10% MVA) og i USA er prisen 753k (hvis det ikke er noe jeg har blingset på). Derfor ligger det vel ann til at det bør komme en prisjustering i Norge, for å korigere for bedring i forholdet USD/Kr?
Citroen C-0, 2014
Renault Gr.Espace 2.2 dci IV, 2003
Westfield Megabusa, 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

kodax

Det er vel lenge siden de norske TMX-prisene var i nærheten av de amerikanske
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

dundun

Norsk pris er som sagt ikke nødvendigvis noen funksjon av den amerikanske. De selger nok for det de kan ta.

Jeg irriterer meg forøvrig grønn over at jeg ikke kan få tredekor inni kombinert med Plaid. Hater karbonfiberdesign, så da blir det heller Long Range enn å leve med teit juksekarbon.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

daktari

Euro er skyhøy 10,2 nå, men dollar 8,4 mer moderat. Får vi i Norge en euro-prising av Tesla nå? Uansett skal vel euro heller ned enn opp.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Busa

Ja, selv med en veldig høy euro blir det vel 830k i Tyskland, dersom jeg ikke har misforstått. Så skal den jo konkurere i et marked hvor det stadig kommer nye alternativer, jeg synes prisen er for høy i forhold til hva man får.
Citroen C-0, 2014
Renault Gr.Espace 2.2 dci IV, 2003
Westfield Megabusa, 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

Anbil

Er det noen som har peiling på når en eventuell endring til (delvis) mva på elbiler vil må bli vedtatt for å komme allerede i 2022? Kan det plutselig komme i 2022 statsbudsjettet som presenteres høsten 2021, eller må det på høring etc før det?

Rav4_EV

De trenger ikke å komme på høring. Kommer gjerne rett før jul i budsjettforhandlinger og gjelder fra 1.1.21
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA