Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får ikke ladet på Supercharger

Startet av Rapid, fredag 12. februar 2021, klokken 14:26

« forrige - neste »

Rapid

TMX 75 D 2018 Ankom superlader i går med 11%. Hadde plottet inn Laderen som destinasjon nå reisen startet 6mil tidligere. Ved oppkobling så tok det ganske lang tid med kommunnikasjon før bilen rapporterte unable to charge og ladeporten ble rød. Prøvde på to ulike stalls. Kjørte bort til grønn kontakt og plugget i på CCS. Fikk 30kw og ladet nok til å komme hjem. Ladet opp til 80% på Tesla veggladeren. Hva er dette? Kan det være noe hardware feil på gang i bilen?

cstromme

Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Thomas Parsli

Sjekk ført at kredittkortet på Tesla-kontoen ikke er utløpt eller sperret ;)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Rapid


sjokomelk

Ring Tesla mens du står tilkoblet Supercharger. De kan de koble seg opp mot bilen din og se hva som skjer i sanntid.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Hetlsh

Jeg står på Supercharger på Ullevål og ankom også med 11% fra Bamle. Fikk kun lade med 30kW. Noen som vet hvorfor?

Klykken

Er mange årsaker til lav ladehastighet. For kaldt batteri, du deler stolpepar med noen (v1 og v2-ladere er slik), noe er galt med ladestolpen eller at noe er galt med bilen din.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rosstopher

Sitat fra: Klykken på mandag 03. juli 2023, klokken 09:03Er mange årsaker til lav ladehastighet. For kaldt batteri, du deler stolpepar med noen (v1 og v2-ladere er slik), noe er galt med ladestolpen eller at noe er galt med bilen din.

Nå deles vel effekten 50/50 så man skal få 75 kW på V2 ved deling. Jeg stemmer for kaldt batteri. Hadde du kjørt fra 100%? Hvilken bil har du?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Ellemelle

Meldingen hans inneholdt to viktige detaljer: Det skjedde på Ullevål (som er V3 lader) og han hadde kjørt fra Bamble (som er 2 timers kjøring?).

Så her er det verken kaldt batteri eller deling. Mest sannsynlig er det noe galt med ladestolpen, og svaret får man veldig raskt ved å bytte til en annen ladestolpe.

Rosstopher

Sitat fra: Ellemelle på mandag 03. juli 2023, klokken 12:56Meldingen hans inneholdt to viktige detaljer: Det skjedde på Ullevål (som er V3 lader) og han hadde kjørt fra Bamble (som er 2 timers kjøring?).

Så her er det verken kaldt batteri eller deling. Mest sannsynlig er det noe galt med ladestolpen, og svaret får man veldig raskt ved å bytte til en annen ladestolpe.

Ja, bra spottet! Kjørte hen non-stop på E18 nå på sommeren er det ikke kaldt batteri, nei.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

geear

Sitat fra: Rosstopher på mandag 03. juli 2023, klokken 09:17
Sitat fra: Klykken på mandag 03. juli 2023, klokken 09:03Er mange årsaker til lav ladehastighet. For kaldt batteri, du deler stolpepar med noen (v1 og v2-ladere er slik), noe er galt med ladestolpen eller at noe er galt med bilen din.

Nå deles vel effekten 50/50 så man skal få 75 kW på V2 ved deling. Jeg stemmer for kaldt batteri. Hadde du kjørt fra 100%? Hvilken bil har du?
Ikke helt relevant for tråden siden det var v3 og i Norge, har opplevd 70 kW flere ganger i Norge (som stemmer med 50/50 deling), men nedover Europa opplevde jeg at den IKKE delte 50/50 på v2, der oppførte det seg som det gjorde i Norge før, ca. 30 kW.

sjokomelk

SuC V3 har bare 350kW å fordele på 4 stolper (hvis det ikke er koblet til et Powerpack batteri i tillegg). Så hvis både A, B, C og D er i bruk, så kan man ikke regne med å få "full guffe".
SuC V2 har 150kW å fordele på 2 stolper.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA