Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisøkning i dag 12. Feb?

Startet av Bjoris, fredag 12. februar 2021, klokken 09:02

« forrige - neste »

Bjoris

Ryktes 1% prisøkning i dag? Hmm, det blir mer og mer uaktuelt med AWD innser jeg😂

Torb

Ingen ny prisliste per nå, men det kan jo komme. Dagen er enda ung...
Mercedes EQA 350 4Matic

StianHH

1% på bilprisen? Det hørtes ikke voldsomt ut :p

batterimannen

Virker som så liten endring i prisene at jeg ikke kan skjønne at det er verdt bryet med å endre dem.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Trovi

Sitat fra: batterimannen på fredag 12. februar 2021, klokken 15:40
Virker som så liten endring i prisene at jeg ikke kan skjønne at det er verdt bryet med å endre dem.

For one car yes, sure. But the importer will sell thousands of the cars, so the 1% is a millions for him.... 

Bjoris

Dirt tricks fra selger antakelig da, en bekjent som fikk beskjed om at prisen gikk opp i dag... Tror det var 2% forresten, ca 10.000 pr bil

Lepet65

Kan ikke være pga kronekursen for den har bare styrket seg, så da er det bare en årsak igjen ; Tjene mer penger på det norske elbilmarkedet.

Torb

Sitat fra: Lepet65 på fredag 12. februar 2021, klokken 22:50
Kan ikke være pga kronekursen for den har bare styrket seg, så da er det bare en årsak igjen ; Tjene mer penger på det norske elbilmarkedet.

Det er vel ikke lett at det bare gjenstår en årsak. Om Møller en gang i året øker prisene med 1-2% er vel ikke så galt. Fabrikken har vel en grunn til å øke pga kostnadsutvikling etc, spesielt i disse koronatider.  Men så kommer det en motkraft i form av styrka norsk valuta. Den effekten burde slå inn en gang i løpet av 2021, men det er ikke så lett å vite hvilken Eurokurs som så langt ligger inne i prisene - sikkert ikke den høyeste vi har registrert. Men selvfølgelig er det fristende å ikke justere ned prisene på en bil som vel selges i et omfang det tar tid å levere. Mye vil da avhenge av hva konkurrentene faktisk gjør pga kronekurs.
Mercedes EQA 350 4Matic

Torb

Det er jo ikke kommet noen ny prisliste. Så dette var vel et forbigående rykte?
Mercedes EQA 350 4Matic


StianHH

Til tross for prisøkning kommer jeg billigere ut nå grunnet at interiørpakkene kommer inn til 0,-

Eco Suite 0,-

Emils

Feil i konfiguratoren ser det ut til. Står noe annet i prislisten.

Torb

For min del 6 000 kr på bilen og noen små hundrelapper på ekstrautstyret.
Mercedes EQA 350 4Matic

Bigdrago

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

StianHH


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA