Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

EasyPark samler parkering og lading i en app

Startet av BadaBing, fredag 12. februar 2021, klokken 08:58

« forrige - neste »

GreenEyez

Ellemelle, du har rett. Men dette blir ikke spesifisert, verken ved igangsettelse av lading eller i etterkant i kvitteringen. Man blir ført bak lyset.

15% på en allerede dyr ladesesjon i Danmark med ugunstig valutakurs blir en merkbar kostnad.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

diax

Tror ikke alle forstår rollen Recharge har inntatt. De bygger ut og drifter ladeinfrastruktur og er en Charge Point Operator (CPO). Fortum Charge & Drive, Plugsurfing, EasyPark er EMobility Service Providers (EMSP).

Hos Recharge kan man betale med kredittkort via en QR-kode direkte på hver lader uten registrering, en veldig smidig løsning. Eller man kan betale med SMS. Vipps eller direkte "tæpping" kommer sikkert med noe tid.

Grunnen til å benytte en EMSP som Fortum Charge & Drive, EasyPark eller lignende er fordi det gir-noe-mer. Dvs er du i OBOS har de et gunstig samarbeid med Fortum og det kan være hyggelige rabatter å hente. Om arbeidsgiver f.eks har bedriftskonto hos EasyPark kan det gi mening å benytte EasyPark til firmabilen, fordi det reduserer arbeid.

En analogi er strømnettet, med at det er en netteier som har bygd ut og drifter nettet, men du kan kjøpe strøm fra hvilken leverandør du vil, om det nå er Tibber, Fjordkraft eller Fortum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA