Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rivian R1S

Startet av MartinSan, torsdag 11. februar 2021, klokken 15:34

« forrige - neste »

RJK

Det har du helt rett i...!

Jeg er nok for gira på R1T, så tenkte nok mest på den, ja. Poeng til R1T, og i mine øyne:

R1T > R1S

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Jeg vil heller ha R1S, klarer meg fint uten tunell.

Rosstopher

Gear tunnel er genialt hvis man først skal ha pickup. Et alternativ til å permanent ha en svær kasse i planet som tar opp masse plass slik som veldig mange pickuper har.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Counterpointer

Helt enig at tunnel er supert på pick-up. Lett å laste inn i. Sånn sett er frunk løsningen til F150 Lightening også et fremskritt med åpning ned til støtfanger. Rivian kunne jo sikkert kopiert den på neste utgave siden de er i nært samarbeid med Ford.

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

MartinSan

Første test ute, riktignok av R1T, men mye interessant lesning og fine bilder og videoer.

https://www.motortrend.com/reviews/2022-rivian-r1t-electric-pickup-truck-first-drive-review

En estimert curb weight på 7000 lb - ca 3175 kg for R1T. Antagelig noe mer for R1S. Bør muligens oppgradere førerkortet mitt jeg da  :)

(fiffig med den portable høyttaleren).

Counterpointer

Sitat fra: MartinSan på torsdag 02. september 2021, klokken 15:05
Første test ute, riktignok av R1T, men mye interessant lesning og fine bilder og videoer.

https://www.motortrend.com/reviews/2022-rivian-r1t-electric-pickup-truck-first-drive-review

En estimert curb weight på 7000 lb - ca 3175 kg for R1T. Antagelig noe mer for R1S. Bør muligens oppgradere førerkortet mitt jeg da  :)

(fiffig med den portable høyttaleren).
Fantastisk vurdering på omtrent alle de viktige punktene. Bærer litt preg av å være skrevet for folk som ikke kan mye om elbil og veldig lite fokus på lading og rekkevidde.

Lurer fremdeles på hvordan lyktene fungerer både on og off road, som et eksempel (leste bare tekst har ikke sett video enda)

Får bare mer og mer lyst på en R1S

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Her kan man melde seg på og få info når de har noe nytt om R1S eller R1T i vår region. Ser mamge på Facebook gruppa melder interesse og oppfordrer flere til å gjøre det. Kanskje Rivian prioriterer Norge tidlig om de ser interssen her til lands.

https://rivian.com/connect/tell-us-more?fbclid=IwAR1z0KfhBgzEa1II1oxuVgeU60fQAJ1Xmye_AvbpIcw_AoSqoZ1lVenhVqU
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

RJK

Sitat fra: batterimannen på torsdag 16. september 2021, klokken 20:42
Her kan man melde seg på og få info når de har noe nytt om R1S eller R1T i vår region. Ser mamge på Facebook gruppa melder interesse og oppfordrer flere til å gjøre det. Kanskje Rivian prioriterer Norge tidlig om de ser interssen her til lands.

https://rivian.com/connect/tell-us-more?fbclid=IwAR1z0KfhBgzEa1II1oxuVgeU60fQAJ1Xmye_AvbpIcw_AoSqoZ1lVenhVqU
Done...!

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer


Amatøren

Asymmetriske nærlys? 🤔 Er hvis ikke så vanlig i USA.

Matrix LED lys? 🤔

Blindsonevarsel? 🤔

DAB+? 🤔

App styring av varme/kjøling? 🤔
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Rosstopher

#42
Sitat fra: Amatøren på fredag 17. september 2021, klokken 18:36
Asymmetriske nærlys? 🤔 Er hvis ikke så vanlig i USA.

Matrix LED lys? 🤔

Blindsonevarsel? 🤔

DAB+? 🤔

App styring av varme/kjøling? 🤔

- Står lite om lysene utover at det er automatiske fjernlys.
- Blindsonevarsel og andre førerassistentsystemer er omtalt på nettsiden.
- Rivian solgt i USA har garantert ikke DAB+. Spørs om de gidder bare for lille Norge. Den har jo 4G.
- Appen er omtalt flere steder på nettsiden, men har ikke sett noe om varme og kjøling, men vi må vel anta at den har det?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

batterimannen

Sitat fra: Rosstopher på fredag 17. september 2021, klokken 18:58
Sitat fra: Amatøren på fredag 17. september 2021, klokken 18:36
Asymmetriske nærlys? 🤔 Er hvis ikke så vanlig i USA.

Matrix LED lys? 🤔

Blindsonevarsel? 🤔

DAB+? 🤔

App styring av varme/kjøling? 🤔

- Står lite om lysene utover at det er automatiske fjernlys.
- Blindsonevarsel og andre førerassistentsystemer er omtalt på nettsiden.
- Rivian solgt i USA har garantert ikke DAB+. Spørs om de gidder bare for lille Norge. Den har jo 4G.
- Appen er omtalt flere steder på nettsiden, men har ikke sett noe om varme og kjøling, men vi må vel anta at den har det?

Hvis jeg skulle formidlet et ønske til Rivian hadde det vært HUD.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Counterpointer

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk er så opptatt av å ha lys opp i frontruta.

Kjøling i seter, gode frontlys som tilpasser seg, og gode muligheter for å tilpasse kjøremoduser raskt er  viktigere imho.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA