Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladenivå

Startet av TorS, tirsdag 23. mars 2021, klokken 11:14

« forrige - neste »

TorS

Forhandler er i gang med klargjøring av bilen min.

Når bilen ankom forhandler var soc nede på 8%. Så foretok forhandler en lading fra 8% til 14%, 26 min, ca. 5 kWh levert, ca 11kW i snitt. Neste lading av forhandler var 13% til 100%, 6 t 37 m., ca. 73 kWh levert, ca. 11kW i snitt. (At den klarer 11kW i snitt på hele ladingen er jo bra.)

Fra connected-drive > utviklerpanel

"soc": 100,
"socmax": 74.66

Det kan se ut som om batterikapasiteten er ca. som lovet (dersom man kan stole på tallene) og at lang tid fra produksjon (16.11.2021) ikke har skadet dette vesentlig i det minste.
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

Unified86

Jeg tenkte litt på dette - 3 til 4 mnd transporttid, må forsvinne litt batteri på den reisen?
Tenkte kanskje at de ville lade i Bremerhaven, men det skal jo organiseres også.
Godt det holdt helt inn da, 8% igjen er ikke allverden :D

Godt å se faktisk tilgjengelig batteri ligger på oversiden av 74 :)
2006 BMW E91 M-Sport
2021 BMW IX3 FC - Leveres uke 30

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA