Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tibber, Easee og e-Up! uten aktivt We Connect abbo

Startet av kasmir, torsdag 11. februar 2021, klokken 10:07

« forrige - neste »

kasmir

Bruker Tibber og Easee-lader på min 2004 e-Up! og vi gjerne utnytte Smartlading.
Såvidt jeg skjønner må jeg ha en Powerup hos Tibber som krever at jeg har et aktivt abonnement på Car Net / We Connect ?
Det er i så fall synd da det i så fall blir eneste grunnen til å gi VW penger for den tjenesten - og det tror jeg ikke det er verdt.

Thomas Parsli

#1
Du kan aktivisere smartlading uten Power-ups i Tibber-appen, så kutter bare laderen (lade)strøm til bilen når strømprisen er høy.
Skal du på langtur skrur du bare midlertidig av smartlading.

Med «Power-ups» kan du styre avreisetid og være sikker på at bilen er fulladet før avreise. Du får også se batteristatus mm. i Tibber-appen.

Du må altså ikke ha Power-ups, men din daglige bruk er avgjørende for hvor godt det fungerer.

https://tibber.com/no/magazine/power-hacks/slik-fungerer-smartlading-av-elbil/
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)


pladask

Jeg la til en ID.3 i stedet for e-Up!'en for å få til smartlading. Kan da sette klokkeslett når den skal være ferdig ladet. Men må da pause smartlading i appen og åpne/låse bilen med nøkkelen for at den skal starte lading momentant

kasmir

Jeg kontaktet Tibber og fant ut at jeg måtte ha 1 stk bil registrert for å aktivere Smartlading.
Siden jeg ikke har abbo på VW ble jeg bedt om å legge inn Fisker Karma som har ca samme batterikapasitet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA