Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Model XL

Startet av RJK, torsdag 11. februar 2021, klokken 02:09

« forrige - neste »

RJK

Kom over denne, og ble litt overrasket over at den iokke er nevnt noen andre steder. Er det journalisten som har gått 5 på av en gammel aprilspøk, eller er dette en mulig ny storbil?

https://motor.no/elbil-model-s-model-x/na-snakker-tesla-hoyt-om-a-realisere-model-xl/190915

Virker ihvertfall interessant, og som et svar på endel klager på falconvingene, og manglende mulighet for taklast/skiboks, som denne er avbildet med.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

MaxQ

Har sett dette nevnt flere steder. Men er glad vedkommende som har laget rendringen ikke jobber hos Tesla for den der ser ikke pen ut og bl.a. for lav ut til å erstatte model X. Tesla trenger en høyrøyst bil ala model X, uten FWD. Model Y frykter jeg blir for lav.

kodax

Den på bildet i motot-artikkelen er jo en stasjonsvogn, mens det er van han snakker om. Denne er vel kanskje mer slik den vil bli: https://www.teslarati.com/elon-musk-tesla-van/
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

RJK

#3
Sitat fra: kodax på torsdag 11. februar 2021, klokken 08:54
Den på bildet i motot-artikkelen er jo en stasjonsvogn, mens det er van han snakker om. Denne er vel kanskje mer slik den vil bli: https://www.teslarati.com/elon-musk-tesla-van/


Nei, det er snakk om en MPV basert på TMX. Se på størrelsen på skiboksen. Den fremstår som liten, men er relativt stor. Det burde tilsi at denne ikke er på størrelse med XC90, men mer på størrelse med Peugeot 8008 eller en Chrysler Grand Voyager.


EDIT: Kan selvsagt være at journalisten missforstår, og at EM snakker om en VAN som skal konkurrere med varebiler som EQV eller enda større. Og jeg sier gjerne jatakk til begge.


For egen del er nok en MPV stor nok...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

cstromme

Bildet er en mockup laget av en tredjepart, ikke noe som kommer fra Tesla. Kommentaren fra Elon er derimot korrekt. 😊
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Thomas Parsli

Tesla skal først produsere Cybertruck, Semi og Roadster så jeg tviler på at det kommer en ny modell på mange år (2027 kanskje?).

Jeg tipper det er så knapphet på ressurser at de ikke en gang klarer å planlegge flere biler før produksjonen av modellene over er stabil.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

kodax

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 11. februar 2021, klokken 10:41...
Jeg tipper det er så knapphet på ressurser at de ikke en gang klarer å planlegge flere biler før produksjonen av modellene over er stabil.
Det å vise fram en ny modell skaper jo ekstremt mye entusiasme og gratis reklame, samt mye kapital ifm forhåndsbestillinger. Det blir jo stadig vekk sagt at det er ramp-up som er vanskelig, men det kan de jo skyve på.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

RJK

For stor for meg og mitt behov, men veldig interessant for den som skal dra med en full-størrelse familie.


:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA