Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste Tesla-app for Apple Watch?

Startet av emphezis, fredag 12. juni 2020, klokken 18:40

« forrige - neste »

kodax

Ett spørsmål til: Jeg har satt bilen til ikke å låse seg når den står hjemme. "Watch app for Tesla" varsler meg da om ulåst bil, noe jeg jo ikke er interessert i å bli varslet om. Kan man fjerne bare dette varselet?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

#46
Tror ikke dette har noe med appen å gjøre. Hva har du innstilt på Kjøretøy>Varsler>Dør og vindu? Her kan du eventuelt utelate "Hjemme". Altså på den store skjermen i bilen  :D. Hjalp det?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Nei, funksjonen varsler om noe står fysisk åpent, ikke om bilen er ulåst. Det fungerer etter hensikten med Tesla-appen, og det vil jeg jo fortsatt bli varslet om. Men «Åpne påminnelser» i watch-appen varsler tydeligvis også om at bilen er ulåst, i hvert fall hos meg.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

JorEl

Hvorfor ikke låse bilen? Men du har vel en grunn, eller det trenger du jo heller ikke, det er din bil.
Men jeg hadde blitt nervøs mtp forsikringen. Hva om noe skjer i forbindelse med et tyveri? Vil forsikringselskapet kunne henvende seg til Tesla, for å sjekke om bilen var låst? Det ville blitt trøbbel om de fikk beskjed at bilen ikke var låst. Kanskje tom om den sto i en låst garasje..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kodax

Det er en grunn til at de har valget for å utelate hjem ;)
Det er praktisk at bilen er åpen i endel tilfeller, jeg slipper at bilen låser seg opp og igjen hver gang jeg går forbi bilen med nøkkelen i lommen, og jeg anser det som lite sannsynlig at noen kommer inn på min tomt og skrur løs noe inne i bilen. (Den kan ikke kjøres selv om den er åpen.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Lapskaus

Skal noen stjele noe kommer de til å knuse ruta uansett, enten døra er låst eller ikke :P

Tesladude

Sitat fra: kodax på fredag 29. januar 2021, klokken 15:55
Ett spørsmål til: Jeg har satt bilen til ikke å låse seg når den står hjemme. "Watch app for Tesla" varsler meg da om ulåst bil, noe jeg jo ikke er interessert i å bli varslet om. Kan man fjerne bare dette varselet?

Utvikleren av Watch for Tesla er en danske som er veldig mottakelig for tips til nye funksjoner, bugs, osv.

Du kan jo sjekke her om andre har flagget dette som er issue, og ev opprette et ønske til utvikler

https://github.com/Kemmey/Kemmey-TeslaWatch-Public/issues
Tesla Model 3 LR AWD

eisa01

Sitat fra: emphezis på torsdag 06. august 2020, klokken 11:04
Men utover å låse opp/starte Tesla'en hadde jeg overlevd uten LTE (treningsapp funker uten og jeg kunne lastet ned musikk til klokka på forhånd).
Offtopic, men AW er elendig på å synkronisere musikk/podcasts. Endte opp med å ødelegge et par AirPods Pro etter en løpetur uten musikk (la dem i lomma med noen nøkler, og så igjennom vaskemaskinen :D), og har oppdatert til fra AW5 til AW6 med LTE...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA