Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinkelse?

Startet av Chimp, onsdag 10. februar 2021, klokken 18:11

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på lørdag 13. februar 2021, klokken 11:52
Sitat fra: Counterpointer på lørdag 13. februar 2021, klokken 11:17
Tror heller ikke fargen på regjeringen er avgjørende. Mva er på vei, spesielt for dyrere (les over 600k) biler.
Ja, med noen få unntak er det tverrpolitisk enighet på stortinget om dette. Greit nok hadde de økt avgiftene på fossilbilene samtidig.
Det hadde vært fornuftig for miljøet, men der er det flere store som ikke vil, med FrP og SP i spissen. Samt en ikke ubetydelig oljelobby.

Trond.m

Utrolig at noen sutrer over at man snart (på høy tid) kanskje må betale noen kroner i mva på luksusbiler. Det finnes en rekke familiebiler under 600K, og det er ingen mening i at felleskapet skal subsidiere luksusbiler.

Electric cars in Norway

#17
Trond.m, håper det er innenfor å si at  jeg er uenig..... det bør være momsfritt til elbil målet er nådd. Enten de koster mer en 600' eller ikke. Men ESA og regjeringen/ stortinget bestemmer,,, ikke jeg,,, de kan heller bare øke avgift på fossil bilene og ta litt fra oljefondet  ;)

Chimp

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 27. februar 2021, klokken 20:51
Trond.m, håper det er innenfor å si at  jeg er uenig..... det bør være momsfritt til elbil målet er nådd. Enten de koster mer en 600' eller ikke. Men ESA og regjeringen bestemmer,,, ikke jeg,,, de kan heller bare øke avgift på fossil bilene og ta litt fra oljefondet  ;)

Enig. All beskatning, også økte bompenger, fører til lavere salg. Det ER ofte upraktisk å kjøre elbil. Jeg kjøper da heller en stor tørst land rover enn en bmw ix dersom jeg må betale for mye. Jeg liker å kjøre elbil, men liker ikke at jeg MÅ lade når jeg kjører rundt på norgesferie eller andre langturer. Blir det dyrere finnes det drøss av alternative fossile biler som også har mye bedre plass i bagasjerommet til stor bikkje og bagasje. Jeg kjører egentlig kun elbil fordi det er økonomisk gunstig i Oslo, og fordi de er kvikke og gode å kjøre. Men jeg hater å lade på ladestasjon og kaste bort tid.
Og jeg lever bare en gang og betaler heller for en premiumbil enn å kjøre rundt i disse andre elbilene Trond.m anbefaler. Men som sagt, blir det mva mister man sånne idioter som meg, og da når man ikke klimamålet.

For å dra samtalen litt i riktig retning igjen, noen som har hørt noe mer konkret ang dato for når man kan kjøpe bmw ix? Selger sa en gang i tiden at det var snakk om i mars, men virker ikke sånn nå..

Chimp

Ingen rykter fra forhandlere om at de snart åpner for bestilling?

FaradayCage

Sitat fra: Chimp på onsdag 10. mars 2021, klokken 10:41
Ingen rykter fra forhandlere om at de snart åpner for bestilling?


Bilen skal være bestillbar fra månedsskifte mars/april (2021 😊).


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA