Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla skrur opp prisene på suc

Startet av Daniel_0007, fredag 29. januar 2021, klokken 17:13

« forrige - neste »

Kim-

I forhold til vinterferie kan man jo dra opp en dag senere, men det er jo snakk om småpenger man sparer... de kunne gjerne satt torsdag og lørdag som halv pris
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

stefse

Prisingen er satt til døgnpris, det var ikke det jeg foreslo. Endel er kanskje villig til å reise litt senere eller tidligere samme dag, men å flytte ferien frem og tilbake med et døgn pga disse prisene, tror jeg færre er villig til.
De burde sett på tidspunktene det er mest kø på dagen. Tviler på at det er samme utfordring kl 11:00 som kl 17:00.

Men noen tenker da f.eks at de timer inn hurtigladerbesøket slik at de plugger inn akkurat kl 20:00 når prisen halveres, så det kan oppstå trengsel på gitte tidspunkter.
Så opp og nedrampingen bør skje litt gradvis gjennom dagen.
Tviler også litt på at det er nødvendig å varsle om at prisene nå er ditt datt.
En lader kan ha en aktuell prisprofil, så kan man klikke på den for å se hvordan det ser ut gjennom dagen i dag. På skjermen ser vi vel allerede hvilken pris de tar på laderne, så det å utvide til å gjelde flere tidspunkt er en ren gjørejobb.

Endel vil kanskje da time inn ladingen før eller etter andre ærend, men å reise dagen etter tror jeg sitter lenger inne. Unger skal på skole osv. så det er ikke så enkelt.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA