Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zaptec Go lansert

Startet av elektrolux, onsdag 10. februar 2021, klokken 09:06

« forrige - neste »

elektrolux

Zaptec Go er lansert og tar med det opp konkurransen med Easee.

For 500 kr mindre, altså 6990.- vs 7490.- får en i følge Zaptec verdens minste ladestasjon.

Ser lovende ut, men er skeptisk til at en skal måtte betale 29 kr/måned for å bruke ladestasjonen:

Må jeg ha laderen min på nett?

-
Nei, men vi vil anbefale at laderen tilkobles internett.


Zaptec Go har innebygd WiFi og 12 mnd gratis 4G fra Telenor. Den mottar jevnlige programvareoppdateringer med nye funksjoner, og du kan samtidig enkelt styre laderen fra mobilen. Med Zaptec Go+ får du gratis 4G i hele perioden.

Dette er tross alt et produkt ment for folk som har kjøpt elbil for å spare noen kroner i bommene, og da spørs det om de vil betale et gebyr for å bruke egen ladestasjon på egen strøm måler.

Kjør debatt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

espenri

Fra produktsiden til Zaptec oppfatter jeg ikke at Zaptec GO+ er påkrevd for å bruke laderen, men at det gir automatikk ifbm styring av lading basert på strømpris i markedet.

Det er dermed ikke noe krav å betale månedsavgift for å bruke laderen som vanlig.

Det er vel sammenlignbart med Tibber + Easee hvor jeg forstår det som at man også må betale en månedsavgift for å styre lading automatisk (39,-)?
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

elektrolux

Sitat fra: espenri på onsdag 10. februar 2021, klokken 09:21
Fra produktsiden til Zaptec oppfatter jeg ikke at Zaptec GO+ er påkrevd for å bruke laderen, men at det gir automatikk ifbm styring av lading basert på strømpris i markedet.

Det er dermed ikke noe krav å betale månedsavgift for å bruke laderen som vanlig.

Det er vel sammenlignbart med Tibber + Easee hvor jeg forstår det som at man også må betale en månedsavgift for å styre lading automatisk (39,-)?

Slik jeg leser dette: Zaptec Go har innebygd WiFi og 12 mnd gratis 4G fra Telenor. Den mottar jevnlige programvareoppdateringer med nye funksjoner, og du kan samtidig enkelt styre laderen fra mobilen. Med Zaptec Go+ får du gratis 4G i hele perioden. forsvinner appstyring om en ikke betaler.

På easee er appstyring gratis, og der er vel heller ingen faste kostnader knyttet til dynamisk lading via Easee sin egen Equalizer
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

keepitsimple

Jeg syns det er helt greit å betale per måned. Det er jo software som skal oppdateres kontinuerlig. Da gir det mening å betale kontinuerlig (ellers har de jo lite insentiv å oppdatere softwaren).

Men det må jo prises riktig. Kanskje riktig pris er 2500 for laderen og 69/måned for support/software oppdateringer.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

eisa01

Sitat fra: espenri på onsdag 10. februar 2021, klokken 09:21
Fra produktsiden til Zaptec oppfatter jeg ikke at Zaptec GO+ er påkrevd for å bruke laderen, men at det gir automatikk ifbm styring av lading basert på strømpris i markedet.

Det er dermed ikke noe krav å betale månedsavgift for å bruke laderen som vanlig.

Det er vel sammenlignbart med Tibber + Easee hvor jeg forstår det som at man også må betale en månedsavgift for å styre lading automatisk (39,-)?
Nei, man betaler ikke månedsavgift for smartlading med Tibber + Easee. De 39 kr er for strømabonnementet, som du også må ha i tillegg hos Zaptec

Wisd0m

Kan hende alle ender med månedsabonnement når mye nysalg er over, men nå Zaptec rett og slett ikke konkurransedyktig mot Easees løsning.

Tellus

Det er vel kun 4G datatilkoblingen som koster antar jeg. Er laderen innenfor ditt eget WiFi så antar jeg det er gratis.

jannor

Sitat fra: Wisd0m på lørdag 13. februar 2021, klokken 09:50
Kan hende alle ender med månedsabonnement når mye nysalg er over, men nå Zaptec rett og slett ikke konkurransedyktig mot Easees løsning.
39 kr mnd er vel strømabbonement med Tibber? Er ikke noe problem å finne spotpris med 9 kr mnd hos andre. Så konkurransedyktig er jo Zaptec hvis en ser på bare lading av elbil. 🙂
April 2019: Blå metallic Tesla Model 3 LR AWD/HW3 FSD

turfsurf

Sitat fra: Tellus på lørdag 13. februar 2021, klokken 15:06
Det er vel kun 4G datatilkoblingen som koster antar jeg. Er laderen innenfor ditt eget WiFi så antar jeg det er gratis.
Nei, 29,-/mnd er for Go+ abonnement som gjør smart strømstyring. Det kan man jo uansett gjøre med f.eks Tibber eller Jedex uten å involvere Zaptec.

Det jeg lurer på er om det er mulighet for lastbalansering mot hovedsikring.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

KjellG

Faste mnd avgifter ville jeg skydd. Har en tendens til å øke år for år. Vil heller ikke ha et system som er avhengig av en server, hva med mitt utstyr når firmaet med serveren legges ned?

turfsurf

Støtter ikke lastbalansering mot hovedsikring, så da blir den uinteressant for min del.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA