Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elektrisk Turbo GT Performance

Startet av OhmPaPa, tirsdag 09. februar 2021, klokken 22:30

« forrige - neste »

OhmPaPa

Det begynner å bli en del spreke elbiler etterhvert!

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Har ungdommen fortsatt bilplakater på rommet? Noen av disse kunne fort havnet på mitt.

geear

Glemt soccermom-bilen som skulle vært på tredjeplass i dette selskapet? ;)

z4rd

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

PF

Får litt følelsen av samme krig som det var på mobiltelefoner, om å gjøre å ha mest mulig pixler på kameraet.
Har en mistanke om at denne pissekonkurransen snart er over.

RJK

Slik "pissekonkurranse" har eksistert lenge, og lenge før elbiler med litt fartsressurser kom på banen. Mange som var veldig på dette, helt til det kom en amerikansk familiebil som gruset det meste.


Da ble det skrålet om at det var uvesentlig, selv når "husmorbiler" fikk krefter nok til å gruse diverse GT-biler i lyskryssene. Da ble fokuset forsøkt å vries mot toppfart og bane-egenskaper.


Når så bilene begynte å hamle opp også der, så ble fokuset igjen flyttet til at man knapt klarte dette en runde på Ringen. Hva skjer når bilene får systemer for å kjøle batteriene ytterligere slik at det blir mulig å kjøre runde etter runde, og batterikapasiteten øker slik at man holder ut like lenge før det må fylles på igjen?


Da står man igjen med påfyllingstid, som blir det siste ene halmstrået. Den er den eneste jeg ser man vil slite med å ta igjen. Selv 5 minutter 0-80 vil ikke være kjapt nok på bane.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

SHN

Sitat fra: RJK på onsdag 10. februar 2021, klokken 08:51
Da står man igjen med påfyllingstid, som blir det siste ene halmstrået. Den er den eneste jeg ser man vil slite med å ta igjen. Selv 5 minutter 0-80 vil ikke være kjapt nok på bane.

Det tar noen sekunder å skifte hjul. Kanskje det vil være mulig å skifte batteri på sekunder også etter hvert ;)
Trøndelag  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - solgt ◊ Taycan 4S+ 2020

PF

Greia er vel at det er veldig få personer som har behov for 0-100 på under 3 sekunder, egentlig veldig få som har behov for under ti sekunder i det vanlige. Gjelder stort sett alle land. Litt sånn som med kamera på mobil så virker det relativt umodent å ha diskusjonen.

Så har jeg som bilentusiast selvfølgelig ønske om at min bil skal gjøre det raskest mulig, det er ikke en veldig viktig faktor ved valg av bil, det er andre egenskaper som kommer høyere opp.

Men vet jo at Elon fanboyene drømmer om raketter på bilen og 0 til 400 på nivå med top fuel dragstere, og de klarer sikkert å forsvare at det er noe de må ha også

Counterpointer

#7
Er vel noen til som kunne vært på topplista

Rimac



Lotus



Owl


Alle disse har 0-100 på sub 2 sekunder

Men går ut fra fokuset er «vanlige» produksjonsbiler. (Med forbehold om at biler til over en million er vanlige )

Lucid kommer vel på lista hvert øyeblikk.


Fisker burde jo vært der om det hadde vært mulig å tro på Henrik Fisker (noe jeg ikke lengre gjør)


OhmPaPa

Sitat fra: geear på onsdag 10. februar 2021, klokken 01:03
Glemt soccermom-bilen som skulle vært på tredjeplass i dette selskapet? ;)

Nix. Ikke jeg som lagde bildet - kom svivende inn på sosiale media. Sjekket kjapt specs før postet.

Tviler vel på at så mange har soccermom-biler på veggen på soverommet.  ;D

OhmPaPa

Sitat fra: PF på onsdag 10. februar 2021, klokken 12:03
Greia er vel at det er veldig få personer som har behov for 0-100 på under 3 sekunder, egentlig veldig få som har behov for under ti sekunder i det vanlige. Gjelder stort sett alle land. Litt sånn som med kamera på mobil så virker det relativt umodent å ha diskusjonen.

Joa - men har det stoppet tenåringsdrømmen om den råeste bilen?

OhmPaPa


oivindg

Artig å kunne ha noen bildrømmer relatert til elbiler også. Foreløpig går veldig mange diskusjoner på rekkevidde, forbruk, ladehastighet, plass og pris.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

turfsurf

Skal man følge tittelen så er vel hverken Rimac, Lotus, Fisker eller TMX GT (Grand Touring) biler. Sånn sett er lista grei den.

Nå er vel t.o.m TMS LR+ raskere (0-100) enn etron RS GT, noe som skuffet litt (sett fra Audi sin side).
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

OhmPaPa

#13
Alle plakat-drøm-kandidater velkomne her - uansett hva de kalles.


Tror jeg har funnet kilden til bildet i første post:

https://twitter.com/philipengberg/status/1359235872441393155?s=21

oivindg

Sitat fra: turfsurf på onsdag 10. februar 2021, klokken 13:32
Skal man følge tittelen så er vel hverken Rimac, Lotus, Fisker eller TMX GT (Grand Touring) biler. Sånn sett er lista grei den.
I mitt hode er ingen av bilene på den første liste GT-biler, men begrepet har vel blitt utvannet med årene. GT pleide å være todørs kupeer med stor motor, men med komfortable kjøreegenskaper. Typisk laget for at to personer skulle kunne dra på helgetur med litt bagasje og ankomme et dyrt hotell med stil.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA