Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takboks til EQC

Startet av arildrs, tirsdag 09. februar 2021, klokken 11:49

« forrige - neste »

arildrs

Er i ferd med å kjøpe takboks til EQCen.

Noen som har noen innspill ?,
Hva bruker folket ?


Kires

Jeg bestilte Skiguard 860t og Thule wingbar edge. Får ikke bilen før i Mars så kan ikke si så mye om hvordan det blir, men satser på at det blir bra:)
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

boppus



Det siste er vel at du bør montere boksen bak/frem, slik at profilen gir (vesentlig) mindre luftmotstand.
https://www.elbil24.no/nyheter/monterte-skiboksen-feil-vei---ble-satt-ut-av-resultatet/72274450

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

arildrs

Regner med det er flere som har Thule Wingbar Edge her til EQC.
Det regnes på marginer her ift hvilken boks jeg skal ha slik at jeg også kommer inn i garasjen. 
Har googlet bra mye men finner ikke svar på dette;

Noen som vet avstanden fra taket og opp til topp på selve stativet ?

Har funnet ut at selve stativet har en høyde på 6cm, men vet ikke hvor mye monteringskittet bygger.

JoKnut

Har et spørsmål angående erfaringer med Thule Wingbar Edge.

Hva med å åpne takluken når disse er montert, er det noe problem?
Eventuellt bør man istedet gå for Thule Wingbar Evo som kanskje gir noe mer høyde mellom stativ og tak?
MB EQC 400 AMG 2021

arildrs

Da har jeg montert Skiguard 860T på Wingbar Edge. Funker helt knall.

Legger ved noen bilder for dem som er interessert


Vaduz


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA