Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Starlink kan nå bestilles, har du bestilt?

Startet av kodax, tirsdag 09. februar 2021, klokken 11:32

« forrige - neste »

kodax

Sitat fra: geear på tirsdag 16. februar 2021, klokken 21:00
Klimaaspektet med Tesla er gone with the wind etter å ha sett hvor mye Model X-en min KASTER bort av strøm i standby, og Tesla investerer i meningsløs energibruk som Bitcoin, har mistet troen på at han bryr seg om det i det hele tatt, kun et skalkeskjul for å tjene penger, så han er sikkert klar for å teste Starlink på en semi. ;)
Herrens veier er kryptiske :D
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Hmm..

SitatCan I travel with Starlink, or move it to a different address?
Starlink satellites are scheduled to send internet down to all users within a designated area on the ground. This designated area is referred to as a cell.
Your Starlink is assigned to a single cell. If you move your Starlink outside of its assigned cell, a satellite will not be scheduled to serve your Starlink and you will not receive internet. This is constrained by geometry and is not arbitrary geofencing.

stefse

Sitat fra: geear på onsdag 17. februar 2021, klokken 00:22
Hmm..

SitatCan I travel with Starlink, or move it to a different address?
Starlink satellites are scheduled to send internet down to all users within a designated area on the ground. This designated area is referred to as a cell.
Your Starlink is assigned to a single cell. If you move your Starlink outside of its assigned cell, a satellite will not be scheduled to serve your Starlink and you will not receive internet. This is constrained by geometry and is not arbitrary geofencing.

Det er vel en kommersiell og ikke teknologisk begrensning?
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Espen Hugaas Andersen

Handler nok om at de ikke ønsker at folk skal flytte disse rundt til områder der tjenesten ikke vil være god pga manglende dekning og basestasjoner. Det vil nok endre seg ettersom Starlink blir bedre.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: kodax på tirsdag 31. august 2021, klokken 15:26https://www.digi.no/artikler/vokser-raskt-elon-musks-satellittbaserte-internett-har-nadd-gigantisk-milepael/512815?utm_source=digi.no&utm_medium=feed&utm_campaign=feed_most_read
Da er Starlink lansert bla. i Danmark, og Norge er vel kanskje ikke langt unna.
Fortsatt et stykke unna. De aller fleste satellittene de har skutt opp hittil beveger seg ikke langt nok nord til å dekke Norge til særlig grad, Danmark er ca så langt nord som er mulig.

De skal skyte opp satellitter i polare baner fra Vandenberg på vestkysten, og slik jeg skjønner det er det bare noen uker unna at dette starter opp, men det kreves jo noen oppskytninger, og så tar det noen måneder for satellittene å komme seg i riktig posisjon i konstellasjonen. Jeg tenker Starlink kommer til norge før sommeren 2022, men ikke i 2021.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kodax

200Mbps med Starlink på på hengerfeste i 100km/t
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Hvorfor Starlink i byen hvis du kan få 5G? Er det billigere? Selv på hytta har vi 5G dekning allerede.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

cstromme

Sitat fra: daktari på torsdag 03. februar 2022, klokken 11:12
Hvorfor Starlink i byen hvis du kan få 5G? Er det billigere? Selv på hytta har vi 5G dekning allerede.

Redundans? For privatpersoner vil det (som regel) ikke være interessant, men for bedrifter kan en alternativ internett-tilgang som ikke er avhengig av lokale forhold være veldig aktuelt.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Espen Hugaas Andersen

#56
Ingen begrensning på mengden data er en av grunnene.

Men Starlink er først og fremst for folk som bor utenfor byer og ikke har andre gode alternativ. Rundt 10% av norges befolkning har ikke tilbud om mer enn 100 Mb/s.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kodax

Sitat fra: daktari på torsdag 03. februar 2022, klokken 11:12
Hvorfor Starlink i byen hvis du kan få 5G? Er det billigere? Selv på hytta har vi 5G dekning allerede.
Kanskje pris, kanskje kvalitet, kanskje mulighet til å ta med på tur på sjøen? Kanskje man syns det er gøy med de som utfordrer de etablerte selskapene som casher inn på nordmenns betalingsvilje? Ny teknologi er gøy, så kanskje det er god nok grunn en stund?
Jeg aner ikke om jeg kommer til å takke ja til dette når det kommer, men det kan hende at det vil lønne seg å ha lånt 1000,- til Elon når den tid kommer, det lønte seg i hvert fall bra ift. det jeg lånte med TMY-bestillingen.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3


kodax

Sitat fra: magnetic på onsdag 09. februar 2022, klokken 22:39
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/02/09/195823935/satellitter-slatt-ut-av-bane-av-solstorm
Lurer på om SpaceX var forsikret for dette. Det koster jo hinsides mye, men er vel blitt temmelig vanlig med payload-en (men ikke så vanlig med selve raketten). Og så spørs det om forsikringen bare gjaldt ifm selve oppskytningen, eller også etter at de ble frigjort og var på vei ut i bane. Tror det er stort potensiale for å tjene mye penger som forsikringsagent i den bransjen..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA