Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ChargeFinder.com - Ladekart med sanntidsstatus for alle nettverk

Startet av Java, mandag 08. februar 2021, klokken 17:19

« forrige - neste »

Java

Hei alle!

Har lest mange tråder her inne og gode diskusjoner om ladestasjoner. Har imidlertid ikke sett noen nevne ChargeFinder og tenkte derfor å anbefale det.

I ChargeFinder kan du se sanntidsinformasjon og priser for alle større nettverk i Norge på ett sted.

Ladere fra Fortum, Circle K, Mer, Ionity, BKK, Kople, E.On, Clever, Tesla, Ishavsveien og mange flere. ChargeFinder har også ladestasjoner i hele Skandinavia og Europa.

Det er mulig å filtrere på for eksempel 100 kW+, og det er også en ruteplanlegger du kan bruke.


https://chargefinder.com/no


App for iOS
https://apps.apple.com/app/chargefinder-public-charging/id1434206736

App for Android
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chargefinder.app

Vollis47

Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

automat

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Måkemannen

Veldig bra at man kan sortere på ladeeffekt og får prisoversikt i samme app!

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


Orbit

Sitat fra: automat på mandag 08. februar 2021, klokken 23:21
Hvem står bak denne?
Den er publisert for iOS via en utvikler-konto som bare har én annen app, som ser ut til å være svensk.

Det som er interessant er at den også viser live tilgjengelighet for alle operatører. Jeg har også funnet noen lokasjoner som mest sannsynlig er under bygging, som ennå ikke vises i operatøren sine egne sider. Så det virker som de har fått API-tilgang som viser litt for mye data.... ???
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Rollep

Takk for tipset  :+1:

Dette er nok den beste appen jeg har sett så langt  :)

jlan

Litt uheldig at laderene dekker over hverandre før en zoomer helt inn. En langsom lader kan dekke en rask f.eks. Det burde vært forskjellig størrelse på "nålene".
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Orbit

Du kan legge filter på effekt. Setter du dette på 50 eller 100 kW får du sortert ut hhv hurtig- og lynladere. Du kan også slå av Tesla-ladere dersom du ikke kan bruke disse.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Macobat

Har brukt Chargefinder den siste uken etter at jeg så dette innlegget. Etter min mening er det bedre enn alle andre apper jeg har prøvd.

Praktisk å se statusen til alle ladere. Jeg sammenlignet med Mer og Recharge, og statusen er nøyaktig den samme.

Takk for tipset, jeg hadde savnet dette ellers.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA