Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla og Bitcoin - en bra strategi?

Startet av hELgenen, mandag 08. februar 2021, klokken 15:59

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: hELgenen på torsdag 11. februar 2021, klokken 17:03Jeg hadde også store forhåpninger til kvaliteten på bilene som skulle rulle ut fra Berlin - men nå?

Nei, du har konsekvent angrepet og løyet om Tesla på dette forumet. Ikke lat som noe annet. Du bruker alt du kan for å angripe dem. Bitcoin er bare det siste i rekken av useriøse, usaklige forsøk fra deg på å rakke ned på Tesla.

Sitat fra: hELgenen på torsdag 11. februar 2021, klokken 17:51Tja,når sjefen sjøl driter i miljøet,hvorfor skulle ansatte strekke seg mer for å bedre kvaliteten på arbeidet de gjør?

Angrepene dine blir bare mer og mer tåpelige.

jkirkebo

#136



SitatJeg elsker disse selvmotsigende Bitcoin-motstanderne. Personlig bryr jeg meg ikke egentlig så veldig og har ikke all verdens interesse for det, men det er jo pussig at ting som kriminalitet brukes som argument mot Bitcoin. Dere innrømmer jo selv at alt er sporbart. I motsetning til fiat-penger som har blitt brukt til kriminalitet i alle år og som man aldri har fått kontroll på.

Så hvis bruk i kriminalitet er et argument mot Bitcoin så er det også det mot USD, NOK, osv.

Dette. Er det kriminalitet man vil til verks (f.eks svart arbeid) er det kontanter man bør rette skytset mot først og fremst. Et kontantløst samfunn skaper lite grobunn for ran og svart arbeid.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emurof

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 11. februar 2021, klokken 20:41Personlig er jeg veldig skeptisk til å lefle med et totalitært styre (Kina), ikke tillate fagforeninger, hardkjør av ansatte, bruk av rare earth metaller som er knapp resurs, barnearbeid i gruver, dårlig/vilkårlig kvalitetskontroll mm. Alt dette har ingenting i denne tråden å gjøre og det er flere sider ved mange av disse sakene.

Det er helt riktig at det ikke har noe med tråden å gjøre, og det har faktisk ikke noe med Tesla å gjøre heller. Alt er de vanlige gamle løgnene og FUDen som haterne har gulpet opp om Tesla i alle år. Men det er bare løgner.

emurof

Sitat fra: Ellemelle på fredag 12. februar 2021, klokken 16:21Så dette kan være en test for å se om de kan profitere på hans påvirkningskraft?

Nei.

emurof

Sitat fra: hELgenen på mandag 15. februar 2021, klokken 07:41Toyota har ikke endret strategi - de skal bli grønnere :

https://global.toyota/en/sustainability/esg/environmental/

Haha, masse tomprat samtidig som sjefen deres angriper elbiler og selskapet kjører hardt på for å presse hydrogenbiler på folk. Hydrogen, som er en enorm sløsing med energi.

Men så lenge det ikke er Tesla så er det bra, tydeligvis!

DagfinnN

Sitat fra: emurof på mandag 15. februar 2021, klokken 16:36
Sitat fra: hELgenen på torsdag 11. februar 2021, klokken 17:03Jeg hadde også store forhåpninger til kvaliteten på bilene som skulle rulle ut fra Berlin - men nå?

Nei, du har konsekvent angrepet og løyet om Tesla på dette forumet. Ikke lat som noe annet. Du bruker alt du kan for å angripe dem. Bitcoin er bare det siste i rekken av useriøse, usaklige forsøk fra deg på å rakke ned på Tesla.

Sitat fra: hELgenen på torsdag 11. februar 2021, klokken 17:51Tja,når sjefen sjøl driter i miljøet,hvorfor skulle ansatte strekke seg mer for å bedre kvaliteten på arbeidet de gjør?

Angrepene dine blir bare mer og mer tåpelige.
Ulempen med sitat er at jeg får se innlegg til folk som er på ignorelista. Der er noen få som jeg har intet ønske å se mer til.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

magnetic

You Can Now Buy a Tesla With Bitcoin i USA
But it's unclear how many will take advantage of the option.
https://www.fool.com/investing/2021/03/24/you-can-now-buy-a-tesla-with-bitcoin/

Syklist

#142
Det er i beste fall spekulasjon og kortsiktige investeringer av kontantbeholdningen.

Hadde vært fint om Tesla kunne selge hele sin beholdning av Bitcoin nå og ta profitten.

Pengene kunne brukes til investeringer og videre utvikling av bærekraftige løsninger, som er Tesla's mål.

Bitcoin er et svært energikrevende spekulasjonsmedium, som de burde holde seg unna. (Ref. https://cbeci.org/ )

Det skulle være bra for miljøet om Bitcoin bobla kollapset.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

z4rd

Man må heller finne mer bærekraftige løsninger. Per dags dato er ikke alle typer kryptovaluta like energikrevende som Bitcoin. Tror nok at kryptovaluta i en eller annen form er kommet for å bli.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Magnus Hansen

Sitat

esla has removed its Bitcoin payment option for the online configurator for its electric vehicles overnight.

It's not clear if it's a permanent or temporary move.

Update: Elon Musk confirmed the change was due to concerns over the use of fossil fuel in mining bitcoins.


Motorwatt

SitatUpdate: Elon Musk confirmed the change was due to concerns over the use of fossil fuel in mining bitcoins.

Så "En Av Verdens Smarteste" visste ikke at utvinning av kryptovaluta er energikrevende og forurensende?  ;)

According to Statista :
1 bitcoin transaction consumes 910kwh
100,000 Visa transactions consume 163kwh
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 13. mai 2021, klokken 10:16
Så "En Av Verdens Smarteste" visste ikke at utvinning av kryptovaluta er energikrevende og forurensende?  ;)
Hvor mye han visste eller ikke visste blir jo bare spekulasjon. Jeg tror nok han visste at det var energikrevende, men kanskje ikke hvor mye, og ikke tenkte igjennom konsekvensene av det.

Er jo typisk Musk dette, han liker å eksperimentere, og er ikke redd for å feile. Her har de i det minste innsett at det var en tabbe.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

#147
Sitat

Er jo typisk Musk dette, han liker å eksperimentere, og er ikke redd for å feile. Her har de i det minste innsett at det var en tabbe.

Elon :+1: Respekt for at han satte foten ned for det :+1: og at han oppsummerer med at det må bli enklere og mer miljøvennlig å produsere Bitcoin.

https://www.cnbc.com/2021/05/12/elon-musk-says-tesla-will-stop-accepting-bitcoin-for-car-purchases.html

emurof

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 13. mai 2021, klokken 10:16
SitatUpdate: Elon Musk confirmed the change was due to concerns over the use of fossil fuel in mining bitcoins.

Så "En Av Verdens Smarteste" visste ikke at utvinning av kryptovaluta er energikrevende og forurensende?  ;)

According to Statista :
1 bitcoin transaction consumes 910kwh
100,000 Visa transactions consume 163kwh

Om det er forurensende eller ikke kommer an på hvor energien kommer fra. Tesla var åpenbart av den oppfatning at det meste kom fra fornybare kilder, men nå nevner de at prisen på Bitcoin gjør at stadig mer forurensende kilder blir tatt i bruk.

Det er dessuten visstnok slik at jo dyrere Bitcoin er, desto mer energi kreves. Bitcoin lå langt under dagens nivå da Tesla kjøpte.

Det er ganske spesielt at folk som har evnen til å ta til seg ny informasjon og endre retning når de mener det er ønskelig, blir trakassert og latterliggjort av de vanlige personene her.

hELgenen

Hvordan prosessen frem til beslutningen    var er uklart. Dvs om Elon satte ned foten eller om andre i selskapet rådet til det skal være usagt. Men dette er en bra dag for miljøet. En av de store Bjellesauene innen teknologi snur om Bitcoin noe vi alle bør være glade for.
Håper Tesla nå fortsetter å styre mot sitt eget uttalte mål og ikke virrer i en gal retning igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA