Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøper man ny elbil hva gjør man med hjemmeladestasjonen?

Startet av Iluvmyup, søndag 07. februar 2021, klokken 17:57

« forrige - neste »

Iluvmyup

Jeg var gjerne litt dum som nettopp kjøpte en WALLBOX hjemmelader for min e-up. Jeg er smått sugen på en model 3 i framtiden. Kan man da gjøre noe med hjemmeladeren for å få den å lade en tesla, eller må man kjøpe en ny lader

sjokomelk

Du plugger bare inn ledningen i den nye bilen din da du får den. Det er en universell standard. Du behøver ingen spesiell type ladestasjon for bilen. Alt virker med alt. :)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Iluvmyup

Men ledningen sitter jo inni laderen. Og e-up har sin egen kontakt.

el-H

Er det fast kabel på ladeboksen så er det vel type 2  som det er på  e-up, det er det også på de fleste nye biler i dag, og model 3 har type 2 så du kan bruke denne.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA