Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Serviceerfaringer?

Startet av Morten L, tirsdag 02. februar 2021, klokken 23:38

« forrige - neste »

nosi1202

Sitat fra: Morten L på torsdag 04. februar 2021, klokken 21:01
Her er Mekonomen. https://www.mekonomen.no/finn-ditt-narmeste-verksted/asker/drengsrudbekken-8-at6017-102

"Fabrikkgaranti gjelder. Ettersom vi følger bilprodusentens serviceanbefalinger så gjelder alltid din nybilgaranti. Du får også selvsagt stempel i serviceheftet etter utført arbeid."

Skulle ikke forundre meg om de er billigere. For forrige bil, Mercedes, skulle Bertel O Steen ha 50% høyere pris for første service enn et annet uavhengig Mercedes verksted. Da jeg spurte hva jeg fikk i tillegg hos dem fikk jeg aldri noe svar. Det blir jo bare for dumt, dro aldri dit igjen.

Samme erfaring med BOS her også. Det er ikke så dumt å satse på andre verksteder, i alle fall sjekke litt rundt og sammenligne priser. Er ikke noe fan av sånne halvtvilsomme verksteder på nye biler, men å bruke merkeverksteder som ikke er tilknyttet importør har jeg god erfaring med. (F.eks Erik Arnesen på MB og VW) 
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

daktari

Det er en interessant case med software oppdatering. Forhandler skal fikse feil i software du reklamerer på, synd man må på verksted og gjøre dette fysisk. Hvis man ikke bryr seg/ikke legger merke til feil er det kanskje best å ikke oppdatere, heller ikke noe problem å hoppe over sw-oppdatering. Dermed desto mindre grunn for å unngå uavhengig verksted.

Hvis Audi plutselig skulle kommet med en nyttig oppdatering (eks. økte rekkevidden 10% eller faktisk varmer batteriet om vinteren) vil jeg hevde at det er ekstremt dårlig service å ikke tilby dette gratis til alle kunder, uavhengig om du tar en full service til 9000,- Dette ligger antagelig til importør/Audi å betale forhandlerne for, og handler sånn sett om firmaets verdier/ettermarkedstrategi.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Busa

Citroen C-0, 2014
Renault Gr.Espace 2.2 dci IV, 2003
Westfield Megabusa, 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

elektro

Litt av grunnen til at over-the-air oppdateringer ikke har "tatt av" er vel at bilene er typegodkjent som de er.
https://www.thedrive.com/tech/26679/why-havent-over-the-air-updates-taken-over-the-auto-industry

Personlig er jeg veldig glad for at bilen ikke varmer opp batteriet hver dag @daktari, siden bilen i de aller fleste tilfeller fungerer akkurat like fint uten. Jeg har heller ikke en panelovn på utsiden av husveggen. :P Hadde det vært et aktivt valg i appen, eller i bilen, hadde det vært noe annet. Men det er det vel ingen biler som har? Er også glad for at den ikke varmer opp batteriet automatisk hvis jeg navigerer til 50 kW, 62 kW eller 75 kW ladere. For da hadde det blitt mye lengre ladestopp. Eller når jeg lader med reiseladeren. For da ville det tatt fem timer å etterlade, og batteriet ville vært like kaldt igjen.

Hvis du vil ha 10-20% bedre rekkevidde, kan du ta av skiboksen. :D Alternativt må du kjøpe en annen type bil. Helst en sedan. Dette er fysikk, det hjelper ikke hvor mye du klager.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA