Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen som har fått bilen sin utlevert ?

Startet av Sally Carrera, søndag 07. februar 2021, klokken 10:20

« forrige - neste »

Sally Carrera

Bestilte min e-c4 i slutten av november. Det var snakk om levering i slutten av januar, begynnelsen av februar. 
Er det noen som har sett/hørt noe?

Pew

#1
Ikke vi. Vi bestilte før jul, skulle få den i februar, men har ikke hørt noe enda. Litt merkelig syns jeg. (Sjekket nå. Vi bestilte i oktober)

sandman77

Fikk beskjed om at produksjonsstart var 22.april for vår, levert slutten av mai.
Tidligst bekreftede dato jeg har hørt levert er 8 mai.

Sally Carrera


hamkeng

#4
Bestilte i Oktober 2020.
Fikk min på onsdag 05.mai i Bergen fra Bertel O. Steen. Farge Caramel. Alt ekstra-utsyr unntatt alarm.
det meste ser ut til å virke, også apper (My Citroen og Connected Cam).
Det eneste jeg må sjekke grundigere er at "velkomst og farvel" lyset, samt svinglyset (lys følger rattutslag) ikke ser ut til å virke.
Mulig noe må aktiveres først.
Tar dette opp med Bertel O. Steen på mandag.

Oppdatering:

Det viser seg at disse funksjonene virker greit etter en deaktivering/aktivering i menyen.
Har sjekket at kjøretøy i dødvinkelsonen gir et lys i speilene (noe mindre markert enn i Peugeot), at Collision Assist gir varsel i displayet. Orange og Rødt varsel avhengig av hvor fort, og hvor nærme en nærmer seg kjøretøy foran. Rødt varsel gir også lyd-alarm.
"Følg deg hjem" lyset virker nå greit der også hovedlykten(nærlys) lyser.
"Velkomstlyset" virker også, men bare med LED lyktene.

Det eneste som er uklart i menyene er "svingbart lys" noe denne bilen nok ikke har. Den skal derimot ha, ifølge manualen, en funksjon der grøftelyset på den siden en blinker til, lyser opp når en tar av fra veien. farten må være under 40 km/t.  har ikke testet denne enda.

Det virker som om menyene i bilen er kopiert fra Peugeot, uten at Citroen har endret begrepene.


Er godt fornøyd med bilen så langt.
Tesla Model YP 2023
Tesla Model 3LR 2021
Solgt - Citroen ë-C4 Shine
Peugeot e208 GT
Solgt - Leaf Tekna 2014
Solgt - Peugeot iOn 2014 til kona

Pew

Vår har også kommet. :) Bestilte i oktober. Pga. helligdager og litt tidsnød mm. så hentes den neste uke. 

Solodden

Da er bilen ferdigprodusert og snart på vei hjem sier forhandler

StigErik

Jeg fikk min så tidlig som 8 februar. Dette var da ikke en produksjonsbil som jeg opprinnelig hadde bestilt, men det som forhandler kalte "lagerbil" - antagelig ment som demobil? Det er visse detaljer som skiller seg fra produksjonsmodellene, bla setetrekk og et par andre småting jeg ikke husker. Har kjørt ca 6000 km med den så langt!

Solodden

Hentet bilen på torsdag.Ble som tenkt,litt mer støy med sommerdekk men allikevel mye bedre enn Ioniq.Komfort i særklasse til denne prisen (Shine)

Minuser så langt.

Head up display.En må justere sete riktig i forhold til displayet ellers så forsvinner speedometer.Fartsgrense skiltet kunne vært større.

Litt høy dørterskel når en skal inn og ut.

Setemassasjen synes jeg er bortkastet.

GeirOlav

"Minuser så langt.

Head up display.En må justere sete riktig i forhold til displayet ellers så forsvinner speedometer.Fartsgrense skiltet kunne vært større."

Har du forsøkt å justere høyden på headup displayet?

2015 E-Golf *Solgt
2017 E-Golf Facelift
2021 Citroën ë-C4 Shine

Solodden

Sitat fra: GeirOlav på mandag 16. august 2021, klokken 11:26
"Minuser så langt.

Head up display.En må justere sete riktig i forhold til displayet ellers så forsvinner speedometer.Fartsgrense skiltet kunne vært større."

Har du forsøkt å justere høyden på headup displayet?



Nei,det er ikke forsøkt  :-[. Visste ikke hvordan før nå.Fikk oversendt "instruksjonsboken" som pdf fil akkurat nå. Kona som er bruker av bilen leste litt i går kveld på denne my citroen  appen.Det går seg nok til etter hvert.

StigErik

Jeg fikk bilen min i februar, og har kjørt over 13.000 km med den. Tenkte å dele litt erfaringer.

Lavt støynivå i utgangspunktet, helt på høyde med mange dyrere biler. God fjæringskomfort på godt underlag. God på vinterføre. Gode seter. Baksetene er ubrukelige for voksne.

Ikke mer enn helt OK understell, selv om den fjærer komfortabelt på godt underlag. Dyrere biler er bedre, til og med Ioniq 5 er betraktelig bedre her. Kjører man på grov grus eller høvlet is/snøføre så høres det veldig godt. Hører også godt grus som spruter opp under bilen.

Ytelser og forbruk synes jeg er bra!

Lading - den lader veldig kjapt, i praksis 100 kW helt opp til godt over 50% batteri. Har ingen ting å utsette på dette.

Ting som ikke virker:
Å spille musikk fra USB minnepinne fungerer dårlig. Den husker ikke hvilken låt som ble spilt sist, og hopper gjerne en 2-3 låter bakover når bilen startes på nytt. Den husker heller ikke hvorvidt musikk/radio var på eller ikke sist man kjørte, eller om det var radio eller USB man spilte. Dette oppfører seg helt bingo.

MyCitroen appen er totalt rubbish. Hos meg får jeg aldri oppdatert noe som helst i appen før jeg setter meg i bilen og starter den. Appen viser heller ikke forbruk på turer man har hatt. Å starte klima fra appen har aldri fungert.

Alt i alt er jeg ikke særlig imponert, og ville gitt den terningkast fire hvis jeg var bilanmelder.

Men så til det som er virkelig ille. I hastigheter rundt 75-80 km/t avgir den en intens ulelyd - omtrent som noen spiller blokkfløyte inni dashbordet. Dette er virkelig plagsomt! Min forhandler er ikke spesielt villig til å ta problemet seriøst eller gjøre noe med det. Jeg får beskjed om at "dette er normalt"... Men jeg har ikke gitt meg på det, og hvis de ikke begynner å ta det seriøst så blir det advokathjelp fra NAF her snart er jeg redd.

Noen andre som har opplevd en slik ulelyd i sin bil?

Syklist

Er den ulelyden fra drivverk, vindstøy eller av elektronisk art fra dashbordet? I det siste tilfellet er det klart en bug de må fikse.

Vår Corsa-e med samme drivverk har ikke noen slik ulyd. Men jeg har opplevet piping fra vindsus i fart fra sidespeil på andre PSA-biler.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

StigErik

Jeg mener det er en ulelyd fra drivverket. Det er en monoton lyd, som ikke er verken vindstøy eller noe elektronisk fra dashbordet. For de teknisk interesserte så er den nesten som en sinustone som varierer med hastigheten. Mest plagsom er den ved eksakt 77km/t, og frekvensen på den ved 77 km/t er 859 Hz. Min forhandler har sett på det (sier de) uten å finne noe galt... Men de anerkjenner at lyden er der. Samtidig sier de også at den er der på alle andre eC4, noe de nok har rett i. Jeg har prøvekjørt to andre biler, og den er der på de også, om enn noe svakere enn på min.

Jeg mener dette er en konstruksjonsfeil ifm lydisoleringen mellom motorrom og kupeen.

Her er et opptak av hvordan det høres ut:

https://youtu.be/yZ6wMeqYb1A


gausel

Kjenner at jeg begynner å angre på at jeg skrev kontrakt. Har levering i desember.  Hørte lyden ved prøvekjøring, men mener å huske at den var tydeligst ved 65-70km/t.(?) Likte bilen veldig godt, å tenkte vel at dette måtte være noe med demobilen..  Kommer ikke på tale å ta imot en ny bil med en slik ulyd! Har tross alt kjørt, og kjører leaf helt problemfritt og behagelig og uten en eneste ulyd i 7 år og 200tusen kilometer.. Får håpe de får orden på det etterhvert. Det er jo ikke sånn det skal være.

Sent fra min moto x4 via Tapatalk

Sølv acenta. aug-14. Kjører rundt 3000km/mnd. nord for Mjøsa.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA