Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hard head garasjeportåpner

Startet av kjølholdt, fredag 05. februar 2021, klokken 09:04

« forrige - neste »

kjølholdt

Hei har montert en hard head garasjeportåpner, hvordan får jeg lagt til teslaen som åpner. Har programmert bilen. Noen som vet hvordan man programmerer port åpneren. DVS hvilken knapp trykker man på ;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

kjølholdt

Det har jeg gjort, var derfor jeg spurte her om praktiske erfaringer;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Sandvika

Hadde samme utfordring, den fungerer med bilen men ikke superbra.  Etter noen titals forsøk fikk jeg fjernkontrollen til å snakke med bilen. Du må ha fjernkontrollen omtrent nedi låsen til frunk.

kjølholdt

Ja samme utfordring her.Kommer hele veien til at bilen skal snakke med portåpner. Men fungerer ikke når jeg skal lagre den ved å trykke på skjermen i bil. Får bare prøve flere ganger
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Mdah

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 11. februar 2021, klokken 09:12
Ja samme utfordring her.Kommer hele veien til at bilen skal snakke med portåpner. Men fungerer ikke når jeg skal lagre den ved å trykke på skjermen i bil. Får bare prøve flere ganger

Jeg slet med det samme da jeg skiftet portåpner sommeren 2019. Fikk min 2015 MS til å lære fjernkontrollen, men portåpneren ville på død og liv ikke lære denne når den ble satt i "læremodus". Trodde åpneren var defekt og nullstilte alle nøkler, men det var ingen problem for åpneren å relære medfølgende nøkler. Signal fra bilen ble ikke akseptert tross flerfoldige forsøk. Andre har fått det til med denne portåpneren, men mulig bilene kommer med ulike Homelinkvarianter(?). Uansett er det viktig at du sender signal 2 ganger fra bilen etter at portåpneren er satt i læringsmodus, men det regner jeg med at du har forsøkt flere ganger.

Jeg endte med å koble opp en av disse billige ebay transmitterne. Det ser jalla ut, men bilen lærte denne på første forsøk.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Storfe

Fikk programmert portåpner som er lik Hardhead sin mot en 2018/2019 model S. Måtte gjøre noe litt anderledes enn veiledningen, men husker ikke helt hva det var nå. Fungert fint i 2 år etterpå nå.

Forøvrig: jeg ga 750 kroner for portåpneren i 2012, og den har fungert uten trøbbel i snart 10 år. Hadde ærlig talt trodd at denne kom til å paie etter ett par år.

Doff

Forsøker meg i denne knappe ett år gamle tråden.
Kjøpte en HardHead garasjeportåpner fra Jula for et par måneder siden. Forsøkte å pare denne med mine foreldre sin Model S uten hell. Bilen oppfattet ikke engang signalet fra fjernkontroll. Forsøkte en halvtimes tid i pøs regnvær og ga deretter opp.

Har selv Model Y og vurderer kjøp av automatisk garasjeportåpner, men avhenger selvfølgelig av om den faktisk vil fungere med garasjeportåpneren. Andre med erfaringer eller forslag til løsninger?

Link til garasjeportåpneren:
https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/beslag/port-garasjebeslag/garasjeportapner/garasjeportapner-377011/

Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

o.b.lix

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 05. januar 2022, klokken 12:38
Du kan jo kjøpe en sånn (eller tilsvarende fra ebay o.l. til langt lavere pris), men det forutsetter at åpneren har inngang for ekstern bryter.
https://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem/

Den fra portspesialisten har bedre følsomhet/rekkevidde enn noen jeg har prøvd fra ebay. Som gjør at jeg kan sende signal til åpning mye lenger fra garasje så porten er åpen når jeg kommer fram.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Doff

Sitat fra: Mdah på torsdag 11. februar 2021, klokken 15:15
Jeg endte med å koble opp en av disse billige ebay transmitterne. Det ser jalla ut, men bilen lærte denne på første forsøk.

Et lite år på etterskudd ... Gikk det greit å koble eBay-transmitteren til Hard Head-garasjeportåpneren?
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

Pekster

Trikset er at når du har programert bilen med nøkkelen, og bilen tror den har fått det til, så må du sette portåpneren i læremodus igjen, og så trykke - to- ganger kjapt på åpne porten fra bilen. Da lærer den å kjenne bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA