Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med Bluetooth/telefon

Startet av Jokkmokk, onsdag 03. februar 2021, klokken 14:54

« forrige - neste »

Jokkmokk

Hei,

Mottok min PS2 for noen få dager siden, og dagen etter levering oppstod problemer med bluetooth. Når telefonen min er tilkoblet PS2 og jeg forsøker å ringe ut, eller noen ringer til meg, så kommer det bare en støyete lyd. Evnt. så legges det bare på automatisk. Telefonen fungerer fint når den ikke er koblet til bilen, samt om den kobles til andre bluetooth headset / annet.

Det går fint å spille av media/sende sms osv.

Dette fungerte fint på mandag, men tirsdag så sluttet det helt å virke.

Har forsøkt følgende:
- Fjernet mobilen fra PS2
- Fjernet PS2 fra mobil
- Restart av display
- Holde inne låseknapp i 20sek mens jeg står utenfor bilen.

Dette til ingen nytte.
Andre med samme problem? Evnt. noen som har en løsning?

Fryktelig irriterende å ikke ha handsfree i en ny bil fra 2021..

PålC

#1
Jeg hadde samme problem under telefonsamtaler, ingen lyd i bilen og bare digital skrapelyd hos mottaker. Jeg forsøkte å bruke min handsfree først etter en uke, så jeg vet ikke om min fungerte de første par dagene slik som du opplevde. Etter å ha testet med en telefon av identisk modell, som fungerte helt knirkefritt, så var det tydelig at det var min telefon som var problemet.

Så da gjenstod det bare å prøve en factory reset på telefonen. Dette er ikke noe jeg gjør med glede, siden man må inn med passord i de fleste apper på nytt etc. Det som er det viktigste å huske på er hvis man har 2-faktor autentiserings apper (2FA) installert på mobilen, så må man sjekke hvordan man gjenoppretter de etter en restore fra backup.

Etter dette så fungerte handsfree i min PS2. Så håper jeg bare at det ikke krøller seg til over tid...

Edit: 7 dager senere, og det fungerer fortsatt.

trd

Akkurat samme med meg. Samboer sin funker knall. Har Huawei telefon. Vil nødig gjøre factory reset..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA