Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil på nye biler: - Fraråder faktisk denne bilen

Startet av Thomas Parsli, onsdag 03. februar 2021, klokken 09:39

« forrige - neste »

Thomas Parsli

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Daniel_0007

Har ikke vg+ men kan lese den for det rare greier uansett, er en misfornøyd id3 kunde som fraråder den bilen, her er typiske feil på id3

Volkswagen ID. 3
Feil: Tildugging av rutene uten forvarsel. 12-voltsbatteri som lades ut. Problemer med automatisk lysstyring, der hovedlyset forsvinner og at deler av matriselyset skru seg av og på, plutselig blinking i lysene. Ryggekamera som går i svart. Feilmeldinger som kommer og går.

Nøkler som ikke fungerer: Flere melder at det å ha nøklene innenfor noen meter av en nøkkelløs-utstyrt bil ser ut til å holde elektriske systemer konstant påslått i bilen. Enkelte har kjøpt nøkkelbokser i metall for å motvirke problemet når nøklene ligger inne i huset.

Feilvarsling av autonødbrems og kollisjonsputer.nProblemer med talestyringen. Automatisk håndbrekk som plutselig slår seg på.

Dugg:

Teknisk løsning blir inkludert i programvareoppdateringen i første kvartal 2021, som må installeres på verksted.
Frem til det bes eierne om å skru av A/C-systemet ved utetemperaturer under 10 grader. Dette påvirker ikke oppvarmingen av kupeen. Det kan dugge raskt på frontruten frem til restfuktigheten er fjernet hver gang A/C-systemet har vært på og deretter slås av.
A/C-systemet må slås av hver gang de har brukt enten Maksimal Defrost, Auto, Air Care og alle Smart Climate-funksjoner.
Er bilen veldig frossen og man bruker Maksimal Defrost, krever det at man på nytt skrur av A/C-systemet for å være sikker på at vinduene ikke plutselig dugger igjen mens man kjører.
Utlading av 12-voltsbatteriet:

Programvarefeil, som gjør at systemene ikke slutter å kommunisere etter at bilen er parkert. Dette tapper batteriet sakte, men sikkert for strøm.
Eierne må utføre følgende prosedyre ved avsluttet kjøring:
Sett bilen i park, så kan sikkerhetsbeltet tas av. Man må ikke være nær bremsen idet tenningen skrus av.
Du skal heller ikke være nær startknappen i 10 sekunder etter at bilen er skrudd av.
Model 3 2019 LR Rwd

Motorwatt

Fra samme artikkel, men ikke med i det forrige utklippet:

Tesla Model 3
Feil: Nye Tesla Model 3 er utstyrt med varmepumpe, noe tidligere modeller ikke har hatt, skriver tek.no. Denne fungerer ikke for alle nye eiere.

Flere klager på at klimaanlegget slutter å fungere etter bare noen minutter kjøring, mens for andre tar det lengre tid før problemene viser seg. Noen melder om at en programvareoppdatering løste problemet, men det gjelder tilsynelatende langt ifra alle.

– Enkelte kunder har opplevd redusert effekt fra klimaanlegget i nyeste versjon av Model 3. En fiks er allerede rullet ut som trådløs oppdatering og vil i mange tilfeller fungere godt. Eiere som fortsatt opplever mangelfull effekt vil få dette utbedret ved å booke servicetime i Tesla-appen, skriver Tesla Norges kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Stikkkontakt

"deler av matriselyset skru seg av og på"
Kanskje det er en kunde som ikke vet at det er nettopp slik matriselyset funker? 8)

Roy Aasen

Jepp...bare drittbiler alt samme...Kjøp en Hummer H1 :laugh: :laugh:

Er nok typisk for mange biler idag. Sendes ut "fort å gæli" så får vedkommede som kjøpte plages med elendigheten og håpe at det "årnær se" etterhvert.


Da jeg ikke kan lese artikkelen så vet jeg ikke om det er nevnt biler med annet enn strøm som drivstoff.

Tror muligens at ikke alle bennstoffbiler er feilfrie heller...eller tar jeg feil ?


Klykken

Ingen av problemene som nevnes over er relatert til hvilken type motor og fremdrift bilen har.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA