Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Varsel om åpent panser

Startet av castortroy, mandag 01. februar 2021, klokken 16:53

« forrige - neste »

castortroy

Har hatt noen varsler om åpent panser på bilen de gangene jeg har stått varmt og så kjørt ut i kulden. Panseret har ikke blitt åpnet men får varsel for det. Åpner og lukker panseret og varselet forsvinner. Noen som har opplevd samme?

ToroTek

På min var det ikke varme og kulde, men rett og slett at venstre panserlås ikke gikk ordetlig i lås. Fikk i ny og ned varsel etter å ha kommet opp i fart, men da hadde jeg hatt panseret oppe først. Trodde en stund at det var en av sensorene (tror det er en på hver side) var justert for knapp og dermed ikke trykket helt inn. Det viste seg likevel at venstre lås faktisk ikke var ordentlig aktivert og at panseret gikk ørlite opp under fart og aktiverte sensorene, som riktig er. Som sagt, tok litt tid før jeg forstod hva da panseret så helt lukket ut. Trykker nå bitte litt ekstra ned på venstre side når jeg lukker.
e-tron 55 AS++ 21hjul (MY23)
e-tron 50 AB++ 20hjul (MY20) SOLGT
A3 e-tron S+     18hjul (MY15)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA