Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

offpist

Jeg endret motvillig bestillingen over til ny Refresh nå, med 20 000 kr rabatt.
Farvell 120 000 kr rabatt.

Eneste håpet jeg har nå er at jeg får bil i år, og at det blir MVA på ebililer i 2022 ;)
Men det ser vel ikke så lyst ut kanskje.

Samt, at full FSD blir endelig lansert, og at Musk øker prisen på den pakken til 100 000 kr.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

JorEl

#106
Du virker å ha hatt troen og roen, offpist.  :)
Husker jeg sa skrev i sommer/sen-sommer, at Tesla kom til å være greie med de som satset på en ny Tesla. At du nå får 20k i avslag, da du bestilte på en tid andre ikke gjorde det, er fortjent.
Må være kjekt å vente på en Refresh, kanskje spesielt for deg som har vært en veldig god Teslakunde :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

offpist

Fkk ordrebekrefte på ny config nå, ser at "ordre dato" fremdeles er 24.okt 2020.
Bør være rimelig langt fremme i køen der.

Har faktisk ikke hatt FSD på bilene så langt, bare vanlig AP.
Det er helt klart en spennende ting å få være med på.. Men de som kjøpte FSD for 2-3 år siden da det kom, har ikke akkurat fått bra uttelling for de pengene.

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Motorwatt

Sitat fra: offpist på tirsdag 11. mai 2021, klokken 17:23
Har faktisk ikke hatt FSD på bilene så langt, bare vanlig AP.
Det er helt klart en spennende ting å få være med på.. Men de som kjøpte FSD for 2-3 år siden da det kom, har ikke akkurat fått bra uttelling for de pengene.
FSD kan "ettermonteres" når som helst. Men da kommer det moms i tillegg. Kun en software-sak. Så kommer det vel nå også som abonnement nå i mai.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kamuflars86

Er vist flere som venter på ny Tesla :D

Benil Dariush (MMA fighter) calla ut Elon musk pga utsatt levering av bilen hans etter kampen han gikk på lørdag


https://www.youtube.com/watch?v=yDDcJi7sarc

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Banna


Polestar

Sitat fra: Banna på onsdag 26. mai 2021, klokken 09:20
Får refresh mulighet til hengerfeste?
Sannsynligvis. Det har vært omtalt på flere nettsteder, så litt overrasket at dette ikke har blitt diskutert her inne. I hvert fall ikke som jeg har fått med meg.

Eksempel:
https://driveteslacanada.ca/model-s/plaid-tesla-model-s-looks-like-it-will-come-with-tow-hitch/
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

kirky

Hva tenker dere Tesla gjør om det blir MVA på sum over 600K for eksempel fra nyttår? Holder prisen på tidlige bestillinger, eller "en deal" - eller alt på kunden?  :police:
2019 Long Range S, HW3, CCS.

alda

Sitat fra: kirky på mandag 07. juni 2021, klokken 11:44
Hva tenker dere Tesla gjør om det blir MVA på sum over 600K for eksempel fra nyttår? Holder prisen på tidlige bestillinger, eller "en deal" - eller alt på kunden?  :police:
Momsen kommer i tillägg, kan nog inte räkna med Tesla där...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Klykken

Hvis salget svikter kan de sikkert justere på marginene sine. Det gjør de jo alltid. Kanskje ikke pga mva alene, men de er avhengig av et jevnt ordretilsig. Nå er kanskje ikke Norge så enestående som vi en gang var for Tesla, men...

Ellers er jo krona ganske sterk nå (og har holdt seg slik en stund), som burde påvirke prisen på bilene. Det kommer nok til å skje ting etter hvert som backloggen av ordre tømmes vil jeg tippe.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Contango

Krona er ikke sterk. En dollar på 8,30 og Euro på over 10 er ikke en sterk krone. I 2012 var en Euro 7,40 og en dollar 5,60. Vi er på nivåer som i oljealderen er ganske svake.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Mdah

Sitat fra: Contango på mandag 07. juni 2021, klokken 19:06
Krona er ikke sterk. En dollar på 8,30 og Euro på over 10 er ikke en sterk krone. I 2012 var en Euro 7,40 og en dollar 5,60. Vi er på nivåer som i oljealderen er ganske svake.

Riktig at krona ikke er spesielt sterk, men sterkere enn på lengre tid. Da jeg kjøpte MS i 2015 var prisen i NOK ganske lik prisen i USD fra de amerikanske sidene. Nå koster en ny MS LR ca 200k NOK mer her til lands og det er uten avgifter. Klart 5 års reklamasjonsrett, frakt +++ koster litt, men det har da ikke vært slike differanser før. Jeg tror Tesla har lagt inn litt slakk og at prisen ikke stikker i været tross MVA >600k (Håper det i alle fall  :laugh:)
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Contango

Kunne vært mer presis. Krona er ikke sterk men marginene til Tesla i Norge er det. Så enig i resonnementet. Jeg er litt usikker på hva som skjer fremover med bilpriser generelt. Marginene er under kraftig press pga råvarepriser og logistikkproblemer. Det er interessant at bruktbilpriser i USA er opp 30-40% siste året. 10% opp bare i April. Det er ikke sikkert at S/X prisene i USA forblir upåvirket av dette.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Otkristo


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA