Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

dundun

Tesla kunne løst dette usedvanlig enkelt ved å gi reservasjonsholdere ny bil til gammel pris. Merkelig at de ikke velger den løsningen.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Klykken

De kan også gi ny "gammel" model S til de som gamblet og trodde de skulle få ny-utgave billig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tjafsaren

Som er hva man burde forvente, ja.. :o

Å forvente en ny bedre bil til gammel pris fordi man utnytter limbo er kritikkverdig :police:

dundun

Å forvente det, ja, men det hadde vært en smart løsning fra Teslas side. Å ha rett er ekstremt lite verdt for et selskap om kundene er misfornøyde.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Tjafsaren

Forskjell på å ha misfornøyde og «borte fra virkeligheten» kunder...

Hele emnet her er helt høl i huet spekulasjon på grensen mot tankegangen til shorterne som ble pissed på at de dreit seg ut..

sjokomelk

Tesla selger absolutt alle bilene de produserer, så de har ikke behov for å gi deg 100k i rabatt på en bil noen andre er villige til å betale full pris for. Tesla er ikke lenger et selskap som må jobbe for å holde hjulene i sving. Tempoet deres nå gjør at de ruller av seg selv.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

tornaldo

Sitat fra: dundun på søndag 21. februar 2021, klokken 16:26
Å forvente det, ja, men det hadde vært en smart løsning fra Teslas side. Å ha rett er ekstremt lite verdt for et selskap om kundene er misfornøyde.

Totalantallet som har bestilt Model S før refresh ble offentliggjort, utgjør sikkert ganske mange biler. Antallet med sutrete og kravstore kunder som uansett ikke blir fornøyd, utgjør sikkert veldig mye færre.

Dårlig business å gi alle refresh.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

JorEl

Det er lov å håpe, men forvente...da blir man fort skuffet.
Men det er jo helt opp til Tesla, og de gir avslag på hele 2000USD. Hadde Audi, VW, Mercedes gitt mer..
Det som blir spennende er hvilken kurs dere får av Tesla. Blir det Tesladollar eller USdollar ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OleJA

Sitat fra: Tjafsaren på søndag 21. februar 2021, klokken 18:21
Forskjell på å ha misfornøyde og «borte fra virkeligheten» kunder...

Hele emnet her er helt høl i huet spekulasjon på grensen mot tankegangen til shorterne som ble pissed på at de dreit seg ut..
Før du slenger rundt deg med slikt oppgulp, så bør du kanskje lese det første innlegget mitt en gang til å se om du finner noe der som skulle tilsi at jeg har spekulert i å få en refresh. Min bestilling ble lagt inn i oktober,  bortsett fra spekulasjoner som har pågått siden 2017, så var det ingenting som tilsa en snarlig refresh da. Intensjonen min på det tidspunktet var å ta imot en LR+ levering i mars.
Først når det etterhvert ble klart at Lr+ kom til å være en utgått model i mars oppstod det forventninger om å få en refresh model. Hvordan dette kan oppfattes som kritikkverdige spekulasjoner er mer enn jeg kan forstå.
Tesla har tross alt tatt imot bestillinger på biler som de i lang tid må ha vist kun kunne leveres som refresh, til en avtalt pris. Er det da ikke naturlig å forvente at de oppfyller denne avtalen?
Joda, vet at de har forbehold i avtalen om at den kan kanselleres. Men er dette en ok måte å drive forretning på?

tornaldo

Sitat fra: OleJA på søndag 21. februar 2021, klokken 19:09
Sitat fra: Tjafsaren på søndag 21. februar 2021, klokken 18:21
Forskjell på å ha misfornøyde og «borte fra virkeligheten» kunder...

Hele emnet her er helt høl i huet spekulasjon på grensen mot tankegangen til shorterne som ble pissed på at de dreit seg ut..
Før du slenger rundt deg med slikt oppgulp, så bør du kanskje lese det første innlegget mitt en gang til å se om du finner noe der som skulle tilsi at jeg har spekulert i å få en refresh. Min bestilling ble lagt inn i oktober,  bortsett fra spekulasjoner som har pågått siden 2017, så var det ingenting som tilsa en snarlig refresh da. Intensjonen min på det tidspunktet var å ta imot en LR+ levering i mars.
Først når det etterhvert ble klart at Lr+ kom til å være en utgått model i mars oppstod det forventninger om å få en refresh model. Hvordan dette kan oppfattes som kritikkverdige spekulasjoner er mer enn jeg kan forstå.
Tesla har tross alt tatt imot bestillinger på biler som de i lang tid må ha vist kun kunne leveres som refresh, til en avtalt pris. Er det da ikke naturlig å forvente at de oppfyller denne avtalen?
Joda, vet at de har forbehold i avtalen om at den kan kanselleres. Men er dette en ok måte å drive forretning på?

I det første innlegget ditt fremstår det som du bare er fornøyd om du får mer enn det du faktisk har bestilt. Og hvis du hadde fått det du hadde bestilt, ville du trolig levert den tilbake. Ikke rart folk synes det blir litt mye av det gode.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

JorEl

OleJA    -Tesla har tross alt tatt imot bestillinger på biler som de i lang tid må ha vist kun kunne leveres som refresh, til en avtalt pris.

Hvordan vet du det, egentlig. Om det er sant, så bør dere vel få en refresh ;)
Men hva om Tesla gav god pris til noen kunder, fordi da kunne de ikke klage, når Tesla kom med den nye modellen? For prisen gikk vel opp igjen, en god del. Gjorde den ikke? Edit; på både "gammel" og refreshen(?)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OleJA

JorEl - Vet selvfølgelig ikke, men finner det lite sannsynlig at Elon våknet opp en morgen i begynnelsen av desember og plutselig hadde design og produksjonstart av Model S klart for seg.

En så omfattende omlegging av produksjonen må nødvendigvis ha vært detaljplanlagt måneder, om ikke år i forveien.

OleJA

Sitat fra: tornaldo på søndag 21. februar 2021, klokken 19:33
Sitat fra: OleJA på søndag 21. februar 2021, klokken 19:09
Sitat fra: Tjafsaren på søndag 21. februar 2021, klokken 18:21
Forskjell på å ha misfornøyde og «borte fra virkeligheten» kunder...

Hele emnet her er helt høl i huet spekulasjon på grensen mot tankegangen til shorterne som ble pissed på at de dreit seg ut..
Før du slenger rundt deg med slikt oppgulp, så bør du kanskje lese det første innlegget mitt en gang til å se om du finner noe der som skulle tilsi at jeg har spekulert i å få en refresh. Min bestilling ble lagt inn i oktober,  bortsett fra spekulasjoner som har pågått siden 2017, så var det ingenting som tilsa en snarlig refresh da. Intensjonen min på det tidspunktet var å ta imot en LR+ levering i mars.
Først når det etterhvert ble klart at Lr+ kom til å være en utgått model i mars oppstod det forventninger om å få en refresh model. Hvordan dette kan oppfattes som kritikkverdige spekulasjoner er mer enn jeg kan forstå.
Tesla har tross alt tatt imot bestillinger på biler som de i lang tid må ha vist kun kunne leveres som refresh, til en avtalt pris. Er det da ikke naturlig å forvente at de oppfyller denne avtalen?
Joda, vet at de har forbehold i avtalen om at den kan kanselleres. Men er dette en ok måte å drive forretning på?

I det første innlegget ditt fremstår det som du bare er fornøyd om du får mer enn det du faktisk har bestilt. Og hvis du hadde fått det du hadde bestilt, ville du trolig levert den tilbake. Ikke rart folk synes det blir litt mye av det gode.
Det innlegget var skrevet med kjennskap til at det faktisk var en oppdatert Model S på gang, og at Tesla hadde akseptert bestillinger lenge etter at sentrale Tesla-personer må ha vist at bestilte biler kun kunne leveres som en refresh - det skaper forventinger om at de faktisk har planer om oppfylle disse bestilingene.
Tjafsaren (og andre) kommer derimot med utidige beskyldninger om at jeg på *bestillingstidspunktet* skulle ha bestilt en Model S kun for å spekulere i å få en gratis oppgardering. Dette var overhodet ikke på bordet på det tidspunktet, og håper dere er istand til å se at jeg reagerer på slike beskyldninger.

JorEl

Sitat fra: OleJA på søndag 21. februar 2021, klokken 19:56
JorEl - Vet selvfølgelig ikke, men finner det lite sannsynlig at Elon våknet opp en morgen i begynnelsen av desember og plutselig hadde design og produksjonstart av Model S klart for seg.

En så omfattende omlegging av produksjonen må nødvendigvis ha vært detaljplanlagt måneder, om ikke år i forveien.
Enig.
Så derfor har de tilbudt noen kunder ekstra god pris, for en "gammel" og $2000 i avslag om de går for refresh. Men gir Tesla mer, så helt greit for meg.
Men dere viste selvfølgelig ikke på bestillingspunktet at dere fikk en "gammel" derfor $2000 som plaster på såret. Men det såret er jo ikke der om dere tar ut den "gamle" billige versjonen. Såret er der kun om dere går for Refresh..
Ser det kom et nytt svar, og jeg synes ingen skal beskyldes for noe. Når man bruker så mye penger, så vil alle som ikke driter penger, ha mest mulig :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Tjafsaren

Sitat fra: OleJA på søndag 21. februar 2021, klokken 20:09
Sitat fra: tornaldo på søndag 21. februar 2021, klokken 19:33
Sitat fra: OleJA på søndag 21. februar 2021, klokken 19:09
Sitat fra: Tjafsaren på søndag 21. februar 2021, klokken 18:21
Forskjell på å ha misfornøyde og «borte fra virkeligheten» kunder...

Hele emnet her er helt høl i huet spekulasjon på grensen mot tankegangen til shorterne som ble pissed på at de dreit seg ut..
Før du slenger rundt deg med slikt oppgulp, så bør du kanskje lese det første innlegget mitt en gang til å se om du finner noe der som skulle tilsi at jeg har spekulert i å få en refresh. Min bestilling ble lagt inn i oktober,  bortsett fra spekulasjoner som har pågått siden 2017, så var det ingenting som tilsa en snarlig refresh da. Intensjonen min på det tidspunktet var å ta imot en LR+ levering i mars.
Først når det etterhvert ble klart at Lr+ kom til å være en utgått model i mars oppstod det forventninger om å få en refresh model. Hvordan dette kan oppfattes som kritikkverdige spekulasjoner er mer enn jeg kan forstå.
Tesla har tross alt tatt imot bestillinger på biler som de i lang tid må ha vist kun kunne leveres som refresh, til en avtalt pris. Er det da ikke naturlig å forvente at de oppfyller denne avtalen?
Joda, vet at de har forbehold i avtalen om at den kan kanselleres. Men er dette en ok måte å drive forretning på?

I det første innlegget ditt fremstår det som du bare er fornøyd om du får mer enn det du faktisk har bestilt. Og hvis du hadde fått det du hadde bestilt, ville du trolig levert den tilbake. Ikke rart folk synes det blir litt mye av det gode.
Det innlegget var skrevet med kjennskap til at det faktisk var en oppdatert Model S på gang, og at Tesla hadde akseptert bestillinger lenge etter at sentrale Tesla-personer må ha vist at bestilte biler kun kunne leveres som en refresh - det skaper forventinger om at de faktisk har planer om oppfylle disse bestilingene.
Tjafsaren (og andre) kommer derimot med utidige beskyldninger om at jeg på *bestillingstidspunktet* skulle ha bestilt en Model S kun for å spekulere i å få en gratis oppgardering. Dette var overhodet ikke på bordet på det tidspunktet, og håper dere er istand til å se at jeg reagerer på slike beskyldninger.

Smeller opp litt her jeg:)

« Håper jo nesten at det ligger igjen noen lagerbiler når refresh blir annonsert - Da har jeg valget mellom å enten ta ut en 'Model S refresh' med 54K i rabatt, eller en 'Model S retro' fra lagerbeholdning - Forhåpentligvis til lavere pris enn de ligger ute med idag.»

«Bestilte selv 30.oktober, også til gammel pris. Kommer nok til å insistere på at Tesla holder seg til mars utlevering dersom de forsøker å levere meg en bil nå i desember.»

« Hva hadde du som estimert leveringstidspunkt når du bestilte? Har selv en estimert utlevering i mars, og er litt spent på om de vil forsøke å levere meg en 'gammel bil i desember.»

« Fremdeles ingen lagerbiler som er rimeligere enn tidlig-bestillingen som jeg har liggende inne til 736K. Dersom de virkelig vil selge unna lagerbilene så må nok prisene ytterligere ned.

Jeg kunne ha vurdert en lagerbil dersom det nå viser seg at en refresh kommer med 'nedgradert' Model 3 interiør, samtidig som andre endringer ikke oppveier tilstrekkelig for dette. Men da må prisen ned under 700K før dette blir aktuelt.

Håper jo nesten at det ligger igjen noen lagerbiler når refresh blir annonsert - Da har jeg valget mellom å enten ta ut en 'Model S refresh' med 54K i rabatt, eller en 'Model S retro' fra lagerbeholdning - Forhåpentligvis til lavere pris enn de ligger ute med idag.»

Kan fortsette, men ser nå at jeg har dratt deg under samme kam med en annen som har innrømmet spekulasjon. Hvordan man velger å tolke retorikken i første innlegget er helt subjektivt, men etter min mening fremmer du en oppfatning om at du selv ikke er fornøyd med opprinnelig pris fordi «det nå er kommet refresh».. og dette er etter du har bestilt. Du virker heller ikke fornøyd med å måtte betale det du har bestilt bilen for med den spesifikasjonen du eventuelt får med en LR+. Rart det.. når du tidligere innlegg innrømmer at du synes prisen var bra på 736' i forhold til hva man får. Dog når en refresh kommer skal du ha avslag _eller_ refresh til samme pris. 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA