Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

offpist

Tror ingen her sitter med oversikt over det akkurat.

Men har du ikke fått en estimert dato periode i desember lover det nok ikke så bra for levering i år nei.

LR skulle jo egentlig ikke komme før 2023 ble det signalisert her i sommmer.. så det er positivt at de ikke BARE kjører ut Plaid.




Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Li-Ion

Sitat fra: offpist på torsdag 01. desember 2022, klokken 14:07
Bilen vil bli levert klar for hengerfeste.

Du må bare kjøpe til selve kroken løst, vil sikkert koste 2000 kr eller noe.

Vet du dette sikkert? Eller bare spekulasjon? Virker merkelig i så fall. Ett avtagbart hengerfeste består av mer enn bare kroken, og det virker derfor rart at de har montert ferdig alt annet og så må man kun kjøpe selve kroken i tillegg.

Tidligere kostet hengerfeste ca. 10.000,- for Y når det ble montert i etterkant så vidt jeg husker.. (før den kom med dette som standard)
Teslaeier siden 2013 :)

offpist

Er nok basert på antagelser.

Men ja, i værste fall må man ettermontere hele innfestningen bak fangeren hos Tesla.

Om det blir 2000 kr eller 12 000 kr er egentlig ikke så viktig for meg bare den kommer med muligheten, og det gjør den nok.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Li-Ion

Ja. Muligheten er bekreftet :)

Jeg så i artikkelen til TOCN i dag når de testet den - at hengerfeste inkl. krok lå med i bilen.
Dette var Plaid utgaven som nå er ankommet Norge..

https://www.facebook.com/groups/TeslaOwnersClubNorway/permalink/5775186419230410/



 
Teslaeier siden 2013 :)

offpist

I morgen ankommer Høegh Transporter havnen i Zeebrugge.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

kirky

Ser ut som om de oppgraderer bakskjermen til en større en, ser mye bedre ut. Dessverre for oss som får utlevering nå før jul..  ;D

https://insideevs.com/news/624797/tesla-model-s-larger-rear-screen/

Kanskje verdt å oppgradere i etterkant.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Mobileum

Det er ofte forsinkelser mellom nyheter og fakta. Tror nok at dere får den nye skjermen. 🙂
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Cobos

Da ser det ut som Hoegh Transporter endelig har kommet fram i Zeebrugge (evt prøver å finne en parkeringsplass i havneanlegget der). Det sier ihvertfall den gratis-sporingen jeg har tilgang til.
Da er det vil bare å få bilene ut av Transporter og over på et mindre skip som får plass i Drammen havn.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Cobos

Han som følger skip på TMC mener at Thames Highway nok er det skipet som tar bilene våre videre til Drammen. Den er på vei inn i Zeebrugge hvert øyeblikk og da vet vi om neste stopp er Drammen. Føler meg rimelig trygg på at hvis ikke den er det en annen båt som snart drar fra Zeebrugge lastet med masse norske S og X :)
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

offpist

Det blir spennende å se levering statistikken når desember er over, hvor mange S og X fikk de levert før nyttår.
Jeg tror ikke det blir enorme mengder akkurat, med den tiden som gjenstår av året.

For det er jo ikke bare Norge som venter på S og X, kunder i hele Europa gjør det.
For alt vi veit var leveransen med Høegh Transporter det som skal fordeles på alle landene for Q4.
Eller veit vi det er flere båter på vei over?

Man kan jo tro og håpe de har prioritert Norge oppi det her.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

chiller

Sitat fra: Cobos på mandag 05. desember 2022, klokken 17:23
Han som følger skip på TMC mener at Thames Highway nok er det skipet som tar bilene våre videre til Drammen. Den er på vei inn i Zeebrugge hvert øyeblikk og da vet vi om neste stopp er Drammen. Føler meg rimelig trygg på at hvis ikke den er det en annen båt som snart drar fra Zeebrugge lastet med masse norske S og X :)

Som jeg postet i en annen tråd så er dette schedulen til Thames Highway:

"Ser også ut som at Thames Highway er på vei til Zeebrugge, og skal så til Bergen (8.) Stavanger (9.) Kristiansand (10.) og så drammen (11.)"

B1

Sitat fra: offpist på mandag 05. desember 2022, klokken 19:46
Man kan jo tro og håpe de har prioritert Norge oppi det her.
Klart det. De taper masse salg om de ikke prioriterer Norge eller andre land hvor prisene blir dyrere etter nyåret. Jeg får min i år (12-26 des - skjult VIN). Bestilte i august i år. Jeg, samt en venn som også har bestilt, ville ikke hentet ut om levering var i '23.

Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

Cobos

Jeg har også informert om at jeg kjøper en Plaid i år eller en LR neste år. Mistenker jeg absolutt ikke er den eneste. Og såvidt jeg vet er Norge eneste landet i Europa som har en såpass stor forskjell på 31 des og 2 jan akkurat nå. Tesla har ihvertfall da tidligere vært flinke til å prioritere de landene.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

ErlendE

Noen som husker fra når det ble åpnet for bestilling av Long Range utgaven tilbake i 2021 første gang, da prisen var 829 990?

offpist

Sitat fra: ErlendE på tirsdag 06. desember 2022, klokken 18:38
Noen som husker fra når det ble åpnet for bestilling av Long Range utgaven tilbake i 2021 første gang, da prisen var 829 990?

Ganske sikker på det ble annonsert under Tesla Earnings rapport den 27.januar 2021.
Bestillings siden hos Tesla ble da oppdatert med nye priser og bilder, natt til 28. januar.

De som hadde LR bestilling inne allerede, fikk konvertere over med 20K rabatt.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA