Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 11. januar 2022, klokken 15:45
Ut over det virker den ok designet. Helt flat uten hulrom hvor snø erfaringsmessig samler seg på vinteren.
Ja, det er veldig bra. Mye mere styr med I-Pacen som har sidemontert lokk og diverse hulrom, selv om den har deksel over DC kontakten.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Muffinman

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. januar 2022, klokken 17:00
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 11. januar 2022, klokken 15:27
Klarer ikke å forutse noen problemer her egentlig. Vi har TMS og dette er vel for det meste samme greia i forhold til is/snø?
Utenom at det er en åpen DC kontakt hvor det kan snø og regne inn ja. Funker greit på TM3 hvor lokket blir som ett tak over.
Kan hende den kommer med en plugg som skal stå i når DC ikke brukes. Ville vært rart om ikke egentlig.

turfsurf

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 11. januar 2022, klokken 17:10
Kan hende den kommer med en plugg som skal stå i når DC ikke brukes. Ville vært rart om ikke egentlig.
Tja, da  er det rart på 3 og Y og. Er ingen plugg der heller.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Contango

Jeg tror det blir problemer når dekselet ikke skjermer bedre det trange hjørnet til venstre, inkl hullet der bøylen er. Men - time will show. Har tatt feil før.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Joachim@sancon.no

Noen som har lest noe om når den nye S leveres til Europa? Har en bestilling på en vanlig LR.

Har i dag en LR 2020 modell, og ser det fremdeles er gode priser på de nyeste Raven modellene på Finn. Kjører lite på vinteren og spesielt i de her covid tider, så kunne kanskje vært lurt å selge før de blir tilgjengelige som nye..

offpist

Snakket med en Tesla representant i går faktisk.
Han sa bare "mot slutten av året".
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

MrBacardi

Tesla har fjernet prisene på bestilling av ny bil:

SitatPriser og alternativer vil bli ferdigstilt etter hvert som levering nærmer seg. Du vil få beskjed om å fullføre bestillingen din når endelige priser og alternativer er publisert. Inntil da vil bestillingen bli ansett som en forhåndsbestilling som du kan avbestille med full refusjon.

https://www.tesla.com/no_NO/models/design#overview
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

offpist

Ja det er over 1 mnd siden nå.
Skjedde vel 10. desember.

Kan vel tyde på at de sikter på enda mer endringer eller prisøkning.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

petersv

Tror det er gjort for å unngå all usikkerhet og merarbeid ved ev. fremtidige prisendringer. Rart de ikke har gjort det før, de vil jo ikke ha flere ordre nå som de ikke kan levere.

tornaldo

Sitat fra: offpist på torsdag 13. januar 2022, klokken 16:37
Ja det er over 1 mnd siden nå.
Skjedde vel 10. desember.

Kan vel tyde på at de sikter på enda mer endringer eller prisøkning.

Ikke for å være uhøflig, men det ville vært mer oversiktlig å lese innlegg her, om man droppet signaturer med 15 linjer...

Blir mye scrolling på mobilen om alle skulle kjørt den linja  ;)
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Contango

Første del av Munro teardown er lagt ut og man ser hvordan det ser ut under frunken. Store forskjeller, men det var ikke så uventet gitt at hele varme/kjølesystemet er endret. Er selv mest opptatt av om bilen er mer fornuftig designet ift driftssikkerhet og langsiktig vedlikehold. Det ser mer beskyttet ut med mindre griseri, men her har andre her inne langt mer kompetanse enn meg.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Motorwatt

Sitat fra: tornaldo på fredag 14. januar 2022, klokken 13:34
Ikke for å være uhøflig, men det ville vært mer oversiktlig å lese innlegg her, om man droppet signaturer med 15 linjer...
Blir mye scrolling på mobilen om alle skulle kjørt den linja  ;)
Veldig enig, og skjønner ikke hva som egentlig er vitsen. Dagens bil må da være nok.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Når det gjelder signaturen, så setter jeg pris på at folk ramser opp bilene de har hatt. Erfaring er viktig også på forumet. Men færrest mulig linjer, kanskje :)

Eller så er de som venter på en refresh, griseheldige :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Hvorfor gjør du det ikke selv? Eller er Teslaen din første?  :)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Nå er det ingen priser og full refusjon på en tusenlapp, så bare å bestille/reservere helt uforpliktende...

Jeg bestilte en long range og en plaid for en stund siden, fordi det har dukket opp håp om hengerfeste, som plutselig gjør Model S aktuell her i huset (det har alltid vært den peneste Teslaen, men den begynner å se gammel ut, så kunne tenkt meg større utvendige oppgraderinger). Kommer ikke til å ta ut begge to, men vil se endelig spec, og vil ikke risikere å sitte med bestilling på en plaid hvis kun LR kommer med hengerfeste, for eksempel. Og kjøp er på ingen måte ubetinget ift. pris osv., men så ligger en hvertfall i køen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA