Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: turfsurf på søndag 26. september 2021, klokken 08:14
Sitat fra: Motorwatt på fredag 24. september 2021, klokken 17:11
https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/m1XvR4/test-av-elbiler-store-elbiler-i-premium-klassen
Huh, hva gjør I-Pace og Q4-etron i den klassen. IMO er ikke elbiler under 4,7m store uansett hvor godt man har utnyttet plassen. Dyre ja, men ikke store.

Hva med Hongqi E-HS9 og Nio ES8? Ville du hatt med de, eller er det for tidlig? E-HS9 er 5,2m...
Tesla Model Y                         2021-

offpist

La oss holde denne tråden til "Levering av Model S Refresh".
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

khh

Hvis man bestiller ny Tesla Model S nå, er "Est. levering: Slutten av 2022". Når kan vi regne med at de første refresh-modellene kommer til Norge? Noen som sitter på info. om dette?

offpist

ingen bekreftet info om når de kommer til Europa, ikke en gang rykter.
Veldig rart de ikke greier å skalere opp produksjonen av Model S tilbake på tidligere nivå.

Mistanken er vel at det rett og slett er råvaremangel.

Siden de selger bilene i USA men ikke i Europa mistenker jeg har noe med godkjenningen å gjøre.
De har endret såpass mye på bilen at jeg vil tro det krever ny godkjenning og kanskje venter de på en ny større endring så de får med dette også? Tenker da på 4680 cellene.

Eller så har de bare så lang venteliste i USA at de har mer enn nok med å levere der.
Bare spekulering fra min side, men vil tro det er en fordel for servicesentrene at det ikke eksisterer for mange variasjoner.

Det som ser ut til å være sikkert er at det blir moms på beløpet over 600 000 kr.
Så det var dumt de ikke greide å levere biler før det kommer.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

MrBacardi

Det kan jo være det er litt mer gjenstående på de europeiske, hvis de skal bygge om til CCS og ikke kjøre kinesisk ladeportløsning.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

offpist

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Motorwatt

SitatDet kan jo være det er litt mer gjenstående på de europeiske, hvis de skal bygge om til CCS og ikke kjøre kinesisk ladeportløsning.

Tror ikke de trenger å bygge om noe som ikke er bygd.  :)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

MrBacardi

Sitat fra: Motorwatt på søndag 17. oktober 2021, klokken 20:13
Tror ikke de trenger å bygge om noe som ikke er bygd.  :)

Regner med at du skjønte jeg mente utviklingsarbeid her  :)
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

offpist

Nok en prisøkning på 5000 dollar i USA.
Ikke utenkelig de vil følge etter her i Europa, den som venter får se.

https://electrek.co/2021/10/23/tesla-increases-model-s-model-x-prices/
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Mdah

Sitat fra: offpist på søndag 24. oktober 2021, klokken 09:04
Nok en prisøkning på 5000 dollar i USA.
Ikke utenkelig de vil følge etter her i Europa, den som venter får se.

https://electrek.co/2021/10/23/tesla-increases-model-s-model-x-prices/

Er det vel bare et tidsspørsmål før det kommer 50K til her også. Da blir den rimeligste MS raskt 1.1 mill etter at MVA legges til ved nyttår. Hadde håpet på en ny MS LR i 2022, men ikke til den prisen. Får bare lære meg å skru mer på min gamle 2015 modell som må holde ut noen år til. 
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

offpist

#176
Jupp.
Der kom det 50 000 kr prisøkning for LR.
Ingen økning for Plaid?

Blå LR med FSD koster nå 1.066.332 kr.
Mens prisen min er låst til    896.332 kr.

Prisforskjell på 170 000 kr.
42 500 kr MVA spart også, hvis det blir aktuelt, og det blir det nok.

Jeg spår også at FSD går fra 60 000 kr til 100 000 kr innen levering, vi får se.. ;)
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

ELTesla

Er vi mange her som venter på Model S og X?

8. November er det kommer vel tilleggssummer til statsbudsjettet som evt. vil inneholde informasjon om når mva. på elbiler fases inn.

ToWalkOrDrive

#178
Sitat fra: ELTesla på fredag 05. november 2021, klokken 08:00
Er vi mange her som venter på Model S og X?

8. November er det kommer vel tilleggssummer til statsbudsjettet som evt. vil inneholde informasjon om når mva. på elbiler fases inn.

Ja, det virker som at de ikke helt har spikret det tidspunktet. Fra gårsdagens elbil24.no :
(også litt rart at de skal tvinge "alle kommuner" til å ha minst en hurtiglader. Litt rar og kunstig inndeling.
F.eks. er Utsira en øy hvor beboerne bor i hus, og ikke kan kjøre så langt. Vil bare medføre kostnader med hurtigladestasjon...dagens politiske ytring...planøkonomi...
Tesla Model Y                         2021-

Motorwatt

#179
Fra Statsbudsjettet:

Støre-regjeringen opprettholder momsfritak også for de dyreste elbilene i sitt budsjettforslag,
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA