Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

Contango

Har for lengst lagt bort alle planer for den bilen jeg har i ordre. Forutsigbarheten er null, og Yoke med knapper er no-go. Jeg tar stilling til hva jeg gjør når Delivery sier fra.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

MrBacardi

Har det blitt gitt noe informasjon om de europeiske bilene får CCS direkte, eller om disse fortsatt er er stuck med CCS-adapter?
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

offpist

Sitat fra: MrBacardi på torsdag 29. juli 2021, klokken 13:48
Har det blitt gitt noe informasjon om de europeiske bilene får CCS direkte, eller om disse fortsatt er er stuck med CCS-adapter?

Nei, det veit vi ikke noe om enda.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

ELTesla

Sitat fra: MrBacardi på torsdag 29. juli 2021, klokken 13:48
Har det blitt gitt noe informasjon om de europeiske bilene får CCS direkte, eller om disse fortsatt er er stuck med CCS-adapter?

De kan jo ikke lage en ny bil med adapter. Snakket med Tesla Norge og de hadde ingen informasjon heller.
Det eneste man kan gjøre for å få vite er vel å prøve å nå mr. Musk via Twitter....

MrBacardi

Sitat fra: ELTesla på tirsdag 03. august 2021, klokken 15:44
De kan jo ikke lage en ny bil med adapter. Snakket med Tesla Norge og de hadde ingen informasjon heller.
Det eneste man kan gjøre for å få vite er vel å prøve å nå mr. Musk via Twitter....

Spurte Musk på Twitter for et par mnd siden, ingen respons
https://twitter.com/frankburmo/status/1415589498419924995?s=19
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

offpist

Model S LR økte ytterligere 50 000 kr nå.
Så vi som var tidlig ute er nå 120 000 kr under veiledende.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

ELTesla

Den prisingen til Tesla er det ikke lett å bli klok på.

Det kommer vel nå frem at et større antall kunder enn antatt nå bestiller LR foran Plaid.

Og hva skjer med prisen på Model X Plaid? Ingenting... Fortsatt 1,2 den, mens LR er 1,05.
Alle refresh bilder av Model X som jeg har sett er av Plaid, så det ser jo ut til at den kommer.

Jeg klarer ikke å tyde dette til noe annet enn at de prøver å guide folket inn mot det de faktisk vil at vi skal kjøpe.


offpist

Jeg tipper de ser at ordrereservene bare øker i høyere takt enn det de greier å levere.
Så da er det vel bare logisk at man øker prisene...

Når de greier å produsere mer enn de selger, så kan de justere prisene ned igjen.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

ELTesla

Enig, men jeg det ser ut til at de skiller på Plaid/LR også.
Model S LR har nå fått samme prisjustering som Plaid som fikk + 100.000,- i en smell.

På model X har LR nå fått en stigning på +100.000,- og 0,- på Plaid.

Slik det ser ut for meg så rekker prisene sikker å bli justert flere ganger før vi får utlevering.

offpist

Leser om flere i USA som skulle få bil nå i september og oktober som plutselig får beskjed om at det blir februar 2022 i stedet.

Man kan jo spekulere hva som er årsakene her men har begynt å miste troen på at vi ser Refresh Model S i Europa før nyttår.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Motorwatt

Leser at de som betaler den nye prisen (+ 10.000 USD) ved å omkonfigurere bilen, får den nesten umiddelbart. Mens de som har bestilt til den gamle prisen har fått beskjed om februar neste år:

Tesla apologizes for new Model S delays, but some worrying things are going on

https://electrek.co/2021/08/10/tesla-apologizes-new-model-s-delays-worrying-things/
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

offpist

Ja, hvis det stemmer er det ganske hårreisende.
Det gir kanskje noe bedre tall for Q3 rapporten til Tesla, men med de lave mengdene Model S de produserer nå så er ikke det all verden sammenlignet med skadene de påfører sitt eget rykte.

Å kjøpe en bil til nesten 1 mill er jo en stor greie for de fleste.. det krever planlegging for det er jo gjerne en bil som skal selges, eller kanskje leasing utløper etc.

Vurderer Model 3 Performance som "ventepølse" nå..

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

ELTesla

#147
Hvis de gjør det for tallene så er det helt på trynet....

Det er jo også noen som har bestilt tidlig som påstår at de har mottatt VIN for så å miste VIN igjen. Det kan jo kanskje tyde på at bilen har gått til noen andre som har betalt ink. prisøkning.

Jeg ser at de fleste som har fått utsatt levering har 19" felger og CF interiør. De kan heller ikke bytte til Wood og sort interiør uten å akseptere en prisøkning på USD 10.000,-

Bortsett fra at de som bestiller tidlig ofte kan spare seg en del så er det ikke mye følelse om at Tesla ønsker å hedre de som bestiller tidlig, og låner bort pengene sine til de.


JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA