Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladelukemekanisme fryser

Startet av Elexo, søndag 31. januar 2021, klokken 13:28

« forrige - neste »

Elexo

Jeg har en 2014 modell (kjøpt ny) som jeg brukt til mange turer mellom østlandet og vestlandet hele året. I år har jeg for første gang fått problemer med at ladelukemekanismen fryser, dette oppstod etter væromslag fra fuktig til kaldt. Er luken stengt får jeg ikke åpnet den, og er den åpen vil den ikke i lås. En halvtime med kupevarmer under panseret gjør at det løsner. 
Har prøvd å smøre opp mekanisme/vaier uten at dette hjelper. Har også hatt bilen innendørs et døgn for å tørke opp. Men når det fryser på igjen setter det seg fast.
Hadde et "nødstopp" hos Nissan-Gol på siste tur over fjellet hvor de prøvde å smøre opp. (Dessverre ikke vellykket men de var serviceinnstilt).
Har noen opplevd tilsvarende problemer?
Vurderer å be Nissan her i Bergen om assistanse men jeg har en mistanke om at de ikke har så mye erfaring med slike problemer.  Er usikker på om det vil være tilstrekkelig å bare bytte vaier.

Ebe

Har du funnet ut hva som konkret fryser? Luka? «Armene»? Låsen?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Elexo


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA