Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Se hvor mange kw du får under lading

Startet av Skrotten, søndag 31. januar 2021, klokken 11:10

« forrige - neste »

Skrotten

Hei, jeg ser på en film med Bjørn Nyland på youtube at han kan se hvor mange kw han får under lading i displayet i bilen under Charge Time EST.
På min leaf 40kwh 2020 modell får jeg bare opp hvor lang tid lading vil ta enten med 3 6 eller 50kw.

Er det noen endring i systemet eller er det noe jeg må gjøre i innstillinger for å se dette.

Jeg var ute og sjekket dette nå mens bilen står på 16 amp lader, men i displayet står det bare tid til full lading på 6kw


https://www.youtube.com/watch?v=Gj3MsS9M3dE
se 29:50 ut i filmen

leafnor

Tror det bare er på hurtiglading den viser hva for effekt den får.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Skrotten

Ok, det kan nok være årsaken ja, da må jeg teste det når jeg må hurtiglade en gang.

takk for raskt svar :)

_OE_

Svaret er vel bruk av LeafSpy og en OBDII dongel... Hvis du er interessert i hvor mange kW bilen mottar ved lading og andre verdier enten det DC/AC

#FTS#


Joltus


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA