Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det ok forretningsførsel å øke prisen på bestilte, men ikke leverte TMS med kr:100k? Hva med TMY?

Startet av ToWalkOrDrive, lørdag 30. januar 2021, klokken 08:07

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 04. februar 2021, klokken 15:55
Sitat fra: JorEl på torsdag 04. februar 2021, klokken 15:46
Er ikke svindel om dere får bilen dere bestilte. Dere får vel også $2000 i rabatt om dere flytter bestillingen over til Refresh. Ikke så verst.
Hadde jeg vært i samme situasjon, hadde jeg kanskje håpet på mer.
For å være litt hard, som Fantomet :P, så er det ikke svindel, om dere ikke legger inn en anmeldelse og vinner frem med den. Ellers så er det litt syting. Men det er jo lov det.
Likte analogien med bestilling av PS4, som desverre ble til en PS5. Bananer, annanas, epler og pærer, alt kan brukes.
Jeg hadde også lyst, men ikke råd, til å bestille modelS til en billig penge i sommer, og vil egentlig bli litt misunnelig om dere får en Resfresh modelS. Men når jeg tenker på alle disse youtuberne som får en Roadster i presang, så kunne faktisk dere fått den "Resfreshen" deres :) På den annen side så har jo youtuberne gjort en kjempejobb for Tesla..

Jeg har ikke bestilt noen Model S...men derimot Model Y....poenget var at de i USA ikke fikk bil til prisen de hadde bestilt for, og mer viktig at Tesla lot ordresidene være tilgjengelig med de prisene selv om de ikke hadde intensjoner om å levere biler til den prisen...bare for å holde det hemmelig at det ble ny versjon, sånn at de ikke ville brenne inne med lagerbiler...svindel.
I all verden.. hva er det egentlig du er sint for? Har Tesla sagt til deg at du ikke får Model Y for avtalt pris? Jeg har inne bestilling fra Mars 19 og har IKKE fått beskjed om det. Eller er du sint på vegne av alle som har spekulert i S/X-bestillinger for å få refresh? Du skal nemlig ikke langt i for eksempel dennw tråden for å se at det er mange av spekulantene, og at det ikke legges skjul på formålet med bestillingen:

https://elbilforum.no/index.php?topic=53523.0

Flott for de om de lykkes, men klarer jammen ikke føle med de om ikke, og situasjonen er helt annerledes enn for tidlige Model Y-bestillinger.

kodax

Det er jo lurt å bli sint sånn i tilfelle, så blir man kanskje ikke så sint dersom det viser seg å slå til..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

ToWalkOrDrive

Er irritert over at Model S eiere i USA ikke fikk avtalt pris....og at Musk sier de må betale 8000 dollar ekstra for å få bilen....langt etter at de bestilte bilen, noe Tesla aldri har gjort før. Som kontraktsmann synes jeg det er veldig irriterende. Når Musk sier: "håper folk ikke blir irriterte", så er det ekstra irriterende.
Tesla Model Y                         2021-

kodax

Her kan det nok hende at både du og Electrec misforstår. Det han sier på sin sedvanlige stotrende Elon-måte er nok kanskje at folk kan bli irritert hvis de allerede har kjøpt den forrige modellen, fordi de nå har kommet med ny modell som de kanskje heller vil ha. Men den nye koster altså mer penger.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

DagfinnN

Sitat fra: kodax på torsdag 04. februar 2021, klokken 21:58
Det er jo lurt å bli sint sånn i tilfelle, så blir man kanskje ikke så sint dersom det viser seg å slå til..
Og hvis det ikke slår til så har man hatt "gleden" av å være sint uten grunn...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

ToWalkOrDrive

Sitat fra: DagfinnN på fredag 05. februar 2021, klokken 08:59
Sitat fra: kodax på torsdag 04. februar 2021, klokken 21:58
Det er jo lurt å bli sint sånn i tilfelle, så blir man kanskje ikke så sint dersom det viser seg å slå til..
Og hvis det ikke slår til så har man hatt "gleden" av å være sint uten grunn...

Vel, hvis man er irritert for noe som har skjedd, og ikke er irritert for noe som kan skje, så skal det mye til for å være irritert uten grunn.
Tesla Model Y                         2021-

JorEl

Edit:

Fra spøk til pistol...det kan være Tesla setter ned prisene, når vi nærmer oss levering.


Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA