Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla skrur opp prisene på suc

Startet av Daniel_0007, fredag 29. januar 2021, klokken 17:13

« forrige - neste »

Daniel_0007

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/mBLw2l/tesla-skrur-opp-supercharger-prisene-med-over-50-prosent

2.57 kr per kw så fortsatt rimelig, lurer på om det blir samme pris i usa, hadde jeg vært amerikaner hadde kanskje ikke vurdert elbil nå med mindre man lader kun hjemme.
Model 3 2019 LR Rwd

Avh

Roland sier prisene skal vurderes kvartalsvis. Akkurat nå er vi inne i dyreste vintermånedene. Betyr det at nærmere sommeren ser vi en prisreduksjon?
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel


Kim-

Det er vel som forventet. Vi får se om denne blir permanent. Koster å bygge ladestasjoner, men håper de har øremerket noen kr pr solgte bil til utbygging og inntjening sånn den ikke stiger mer
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt


Counterpointer

Ikke et smart trekk av Tesla med 20 milliarder dollar på bok.
Gir et dårlig signal og inntrykk av at de nå vil tjene penger på lading også.

Helt isolert sett har det ikke så mye å si for min del, selv Ionity priser ville ikke blitt så mye penger i sum.

Magnus Hansen

Noen som har sett noen internasjonale nyheter på dette? Gjelder det bare Norge?

Counterpointer

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 29. januar 2021, klokken 18:36
Noen som har sett noen internasjonale nyheter på dette? Gjelder det bare Norge?
På et raskt søk var det høyeste treffet tre måneder gammelt, fra Australia.

https://www.carexpert.com.au/car-news/tesla-supercharger-prices-up-by-over-20-per-cent

jkirkebo

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 29. januar 2021, klokken 17:13
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/mBLw2l/tesla-skrur-opp-supercharger-prisene-med-over-50-prosent

2.57 kr per kw så fortsatt rimelig, lurer på om det blir samme pris i usa, hadde jeg vært amerikaner hadde kanskje ikke vurdert elbil nå med mindre man lader kun hjemme.

Prisene begynner å nærme seg konkurrentene nå. Jeg ladet på GKs (unnskyld, MERs...) lynlader på Raufoss i går og betalte 3,40 pr. kWh. Riktignok inkludert 10% volumrabatt og 8% Coop-rabatt. Men på neste lading får jeg 20% rabatt (og sannsynligvis videre fremover), da er jeg nede i ca. 2,99 pr. kWh. Enda lavere om jeg ikke ankommer med en smule kaldt batteri midtvinters. Det er bare drøye 15% dyrere enn på SuC.

Siden vi skal turnere Norge rundt med nyinnkjøpt campingvogn i sommer er jeg faktisk ganske fornøyd med at får snart 4 år gamle X75D har fri SuC :) Tror vi kommer til å beholde den bilen rimelig lenge ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Larsebass

Jeg planlegger å bli begravet i min TMX75D med gratis superlading.
Tesla X75D.

kodax

Kanskje naturlig med denne prisøkningen i.o.m. at de nå skal bygge veldig mye flere SuC. Ville dere feks heller beholdt dagens pris og ikke flere ladere, hvis det var et valg?
(Jeg er forøvrig også likeglad, jeg skal også gravlegges i alu-kassa med gratis lading tilkoblet en SuC med strøm til stereoen i evig tid:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Greit å tenke at det er bra med prisøkning når en har gratis SuC

ToWalkOrDrive

Jeg tenker at så lenge det går sånn passe i null, og de bygger ut på tynt befolkede områder, må det være greit at de øker med 87 øre per kWh. Tenker særlig på at de bygger ut i Troms og Finnmark. 50kWh koster fremdeles bare 130 kroner.
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Av 37 000 km har jeg superladet rundt 400kW så dette utgjør ikke store utgiften for meg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Handyman på fredag 29. januar 2021, klokken 23:15
Av 37 000 km har jeg superladet rundt 400kW så dette utgjør ikke store utgiften for meg.

Ja, akkurat det burde gjerne vært et argument for Tesla å ikke øke prisen - noen tenker: Billig superlading - bør ha Tesla, uten at det utgjør mye inntekt for Tesla uansett. Tror dette kan være årsaken til at dd øker:
- Tesla setter opp superladere i byene, og vil unngå at likale eiere benytter disse som en sovepute fremfor å installere egne ladere
- Tesla forbereder tilgang for andre fabrikanter, og når de øker prisene så trenger ikke de andre fabrikantene å betale for at dette skal gå rundt, og dermed blir det mer lukrativt for dem å si ja, selv om Tesla får stor markedsandel på lading, og Ionity blir stående igjen i parantes.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA